Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Κινεζικά τεχνικά κλιμάκια επιθεώρησαν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Τεχνικά κλιμάκια δεν έχουν μόνο οι δανειστές, αλλά και η Cosco και οι κινεζικοί σιδηρόδρομοι. Θορυβημένοι λοιπόν από τον πρόσφατο εκτροχιασμό εμπορικής αμαξοστοιχίας, στην περιοχή της Γέφυρας, έξω από τη Θεσσαλονίκη, εκπρόσωποι της κινεζικής πλευράς συμμετείχαν σε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο, δεν έμειναν εκεί. Την επόμενη ημέρα επιβιβάστηκαν σε αμαξοστοιχία, προχωρώντας σε αυτοψία του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας.
Στόχος τους ήταν η καταγραφή του δικτύου και η αποστολή της σχετικής έκθεσης στην Cosco, αλλά και στην κινεζική κυβέρνηση.   
Ως γνωστόν οι Κινέζοι, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν ενεργοποιήσει, με αφετηρία τον Πειραιά, συστήματα συνδυασμένων μεταφορών (καράβι – τρένο), εξοικονομώντας έως δέκα ημέρες χρόνο προς τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, σε σχέση με τα στενά του Γιβραλτάρ και τα λιμάνια του βορρά (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα κ.λπ.).

Οι Κινέζοι οραματίζονται τη «Νότιο Οδό Εμπορευμάτων», με την συμμετοχή Ελλάδας, Σκοπίων και Σερβίας. Τον περασμένο Ιανουάριο και ενώ στην Ελλάδα ήμασταν σε προεκλογική περίοδο, ο Κινέζος πρωθυπουργός, Λι Κετσιάνγκ ανακοίνωσε, στο Βελιγράδι, τα σχέδιά του.
Όπως ανέφερε, η εγκατάσταση της Cosco στον Πειραιά αποτελεί το καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση του «Nότιου Άξονα» από την Κίνα, προς τις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, μέσω της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει, αφενός, την πραγματοποίηση επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά (επέκταση προβλήτα ΙΙΙ) και, αφετέρου, τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, από το Ικόνιο, μέχρι τη Βουδαπέστη και τη Βιέννη.
Ηδη, ένα από τα πιο προβληματικά κομμάτια του άξονα, αυτό ανάμεσα στο Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη, που αποκαλείται «Hungaro-Serbian High Speed Railway» και είναι προϋπολογισμού 2,5 δισ. δολ., θα χρηματοδοτηθεί από την κινεζική Export-Import Bank και θα κατασκευαστεί από την China Railway Construction Corporation.
Πάντως, ξέχωρα των ανωτέρω, η κινεζική πλευρά παρακολουθεί με αγωνία την εξέλιξη ή μη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιθυμώντας – πάνω από όλα – την εύρυθμη λειτουργία της.
Για το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα παράπονα είναι μεγάλα. Στο σημείο αυτό, αναλυτές δεν αποκλείουν την σταδιακή είσοδο Κινέζων στα έργα αναβάθμισης του δικτύου, εάν και κάτι τέτοιο δεν φαίνεται επί του παρόντος, εκτός κι εάν στο νέο - τυχόν - διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρξει δέσμευση για την αναβάθμιση του δικτύου.  
metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.