Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Διαγωνισμός για την μετατροπή του σταθμού "Πειραιάς" σε εμπορικό κέντρο

ΓΑΙΑΟΣΕ: Διαγωνισμός για την μετατροπή του σταθμού "Πειραιάς" σε εμπορικό κέντρο

Στον «αέρα» αναμένεται να βγει το αργότερο τον Απρίλιο του 2014 ο νέος διαγωνισμός για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου ? πολυχώρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά. Όπως είπε μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζας, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς ήδη υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς επενδυτές.

Ο προϋπολογισμός του εμπορικού κέντρου έκτασης 37.000 τετραγωνικών μέτρων αναμένεται να έχει προϋπολογισμό περίπου 50 - 60 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί πιθανότατα με σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ εξετάζεται το ενδεχόμενο να συσταθεί μία εταιρεία στην οποία θα συμμετέχει τόσο η ΓΑΙΑΟΣΕ όσο και ο ανάδοχος, με ποσοστό συμμετοχής που θα προκύψει μετά από σχετική συμφωνία των δύο πλευρών.

Όπως τόνισε ο κ. Σχίζας η προκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει αμέσως μετά την ψήφιση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που αναμένεται στο τέλος του μήνα, με την οποία θα κατοχυρώνεται η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και θα ορίζει τις χρήσεις γης. Με την ψήφιση αυτής της Πράξης, στον σταθμό του Πειραιά θα μπορούν να αναπτυχθούν κτίρια με εμπορική χρήση, κάτι που μέχρι σήμερα δεν προβλέπεται. Στα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η άμεση κατασκευή του έργου καθώς όπως είπε ο κ. Σχίζας μετά την προκήρυξη θα δοθεί ένα διάστημα περίπου δύο μηνών για την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, οι οποίες θα αξιολογηθούν και αμέσως θα γίνει η ανάθεση. Στόχος είναι μέσα στο 2014 να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.

Το νέο κέντρο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Ο ανάδοχος αναμένεται να αναλάβει και τη διαχείριση του έργου για διάστημα 30 ετών με δυνατότητα ανανέωσης.

Το κέντρο θα εκτείνεται σε τέσσερις ή πέντε ορόφους πάνω από την αποβάθρα και θα φιλοξενεί καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, συνεδριακούς χώρους, χώρους στάθμευσης, κ.λπ.

Το έργο είχε προκηρυχθεί για πρώτη φορά το 2009, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Σύμφωνα με το τότε σχέδιο, στο ισόγειο θα λειτουργούσε ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του OΣE στον Πειραιά με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια και συμπεριελάμβανε χώρους γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώρους στάθμευσης.

Σημειώνεται ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιώς διοικητικά ανήκει στον Δήμο Πειραιώς. Το ακίνητο, που βρίσκεται σε προνομιακή τοποθεσία, γειτνιάζει με τον Λιμένα Πειραιώς (μεσολαβεί μεταξύ τους η Ακτή Καλλιμασιώτη) και με τον τερματικό σταθμό Πειραιώς του ΗΣΑΠ (μεσολαβεί μεταξύ τους η οδός Κόνωνος). Οι υπόλοιπες δύο πλευρές του ακινήτου που ορίζουν το οικοδομικό του τετράγωνο (99/Τ.25), συνορεύουν με τις οδούς Αγίου Διονυσίου και Φωκίωνος. Το συνολικό εμβαδόν του ακινήτου του ΣΣ Πειραιά ανέρχεται σε 13.491 τ.μ.

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.