Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Δεν το βάζουν κάτω οι Ρώσοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ





 
Υπό τον ασφυκτικό κλοιό του ρωσικού κολοσσού RZD βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον επικεφαλής του Vladimir Yakounin να προγραμματίζεται να βρεθεί, για μία ακόμη φορά, στην Αθήνα τέλη του μήνα. Στις 30 Οκτωβρίου αναμένεται να βρεθεί στην Αθήνα ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Sergey Lavrov, συνοδευόμενος από τον Yakounin ο οποίος βρέθηκε στη Ρόδο, αρχές Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του 11ου φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», που πραγματοποιείται  κάθε χρόνο στο νησί.


Ωστόσο, παρά τα φιλελληνικά του αισθήματα, οι «business είναι business» για τον Yakunin, ο οποίος έχει διασαφηνίσει στην ελληνική κυβέρνηση ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάζει επενδυτικό ενδιαφέρον, υπό την προϋπόθεση ότι η RZD θα αναλάβει την παραχώρηση της εταιρείας τροχαίου υλικού, τμήμα του προς αποκρατικοποίηση Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

«Πακέτο»
Οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον -κοινοπρακτικά με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- και για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή ROSCO). Στο πλαίσιο αυτό, θα επιθυμούσαν να κατακυρωθεί σε αυτούς τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και η Rosco, σε μία προσπάθεια να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους από την επένδυση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Και αυτό διότι ο έλεγχος των δύο εταιρειών επιτρέπει στην RZD την εξασφάλιση σημαντικών εσόδων και κερδών, αλλά και τη διατήρηση της αυτονομίας της και τη συγκράτηση, σε χαμηλά επίπεδα, του κόστους. Και η «αλυσίδα» των διαμετακομιστικών μεταφορών θα συμπληρωνόταν για τους Ρώσους, εάν κατάφερναν να αποκτήσουν και τον ΟΛΘ.

Παρόλ’ αυτά, προς στιγμήν, παραμένει άγνωστο, ενδεχομένως και δύσκολο, σε διαδικαστικό επίπεδο, με ποιον τρόπο η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις ρωσικές απαιτήσεις. Και θα ήταν δύσκολο σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού, της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, να υπάρξουν διαβεβαιώσεις προς τη ρωσική πλευρά, με τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Roscoνα διεκδικούν μεγάλα ονόματα, όπως η γαλλική SNCF, ο ρουμανικός οργανισμός σιδηροδρόμων, η Siemens και η Alstom.

H Siemens έχει τεράστια εμπειρία στον κλάδο της κατασκευής ή συντήρησης του τροχαίου υλικού, ενώ η Alstom με την SNCF θα μπορούσαν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος των Ρώσων στο «παιχνίδι» της διεκδίκησης των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Όπως δηλαδή, διαμορφώνονται σήμερα οι συσχετισμοί, παράγοντες της αγοράς θεωρούν ως «φαβορί» την SNCF για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι τα αιτήματα των Ρώσων δύσκολα θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν. Και αυτό επειδή η παραχώρηση τριών κρατικών οργανισμών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco, ΟΛΘ) στη ρωσική «αρκούδα», θα έπληττε το «ακέραιο» του διεθνούς χαρακτήρα των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης, προκαλώντας συζητήσεις εντός και εκτός Ελλάδας.

dimitris.delevegos@capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.