Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Πιθανή η επέκταση της αστικής ζώνης του Προαστιακού στη γραμμή προς Χαλκίδα

Την επέκταση της αστικής ζώνης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου σε σταθμούς της γραμμής της Χαλκίδας εξετάζει ο ΟΑΣΑ, από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με το euro2day.gr.
Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού, καθώς σημαντικός αριθμός επιβατών, που χρησιμοποιεί συνδυαστικά σε καθημερινή βάση τα αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς και τον  Προαστιακό,  ζητά την επέκταση ισχύος των προϊόντων κομίστρου του ΟΑΣΑ σε τμήμα της γραμμής του Προαστιακού Πειραιάς – Χαλκίδα.
Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται ότι θα ληφθούν με την συνεργασία των δύο εταιρειών και αφού προηγουμένως σταθμιστούν όλα τα δεδομένα,  αφού,  εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού, σημασία έχει η οποιαδήποτε κίνηση να μην δημιουργήσει πρόβλημα στα  έσοδα τους.
Συνεργασία OAΣΑ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύμφωνα με την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική, ο Ο.Α.Σ.Α. συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς το σχεδιασμό και προγραμματισμό του συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς του από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό οι συγκοινωνιακές υπηρεσίες Ο.Α.Σ.Α. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνδυαστικές και στην αστική ζώνη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Μαγούλα- Πειραιάς- Κορωπί) ισχύει η τιμολογιακή πολιτική και τα προϊόντα κομίστρου του Ο.Α.Σ.Α.). Οι μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο πραγματοποιούνται από τον Προαστιακό και το Μετρό, με εισιτήρια ίδιας αξίας και ίδιων δικαιωμάτων χρήσης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει στο επιβατικό κοινό, εκτός από τα προϊόντα κομίστρου αποκλειστικά δικής της χρήσης (δηλαδή που έχουν το ένα τουλάχιστον άκρο μετακίνησης εκτός της αστικής ζώνης). Από αυτά τα προϊόντα κομίστρου, όλα τα εισιτήρια  ισχύουν και στα λεωφορεία (Ο.ΣΥ. - Ε.ΘΕ.Λ.), τρόλεϊ (Ο.ΣΥ. - Η.Λ.Π.Α.Π.), ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΣΤΑ.ΣΥ. - Η.Σ.Α.Π.) και τραμ, (ΣΤΑ.ΣΥ. – ΤΡΑΜ) για 90 λεπτά, μετά την πρώτη επικύρωση. 
Επιβάτες δύο κατηγοριών
Ωστόσο, η γραμμή του Προαστιακού που εξυπηρετεί τη διαδρομή προς Χαλκίδα μετά το ΣΚΑ δεν αποτελεί τμήμα της αστικής διαδρομής του Προαστιακού. Στην διαδρομή Αθήνα – Χαλκίδα αστικό θεωρείται το κομμάτι ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Εξαιτίας όμως αυτής της κατάστασης οι επιβάτες της γραμμής δεν έχουν το δικαίωμα με το ίδιο εισιτήριο να κάνουν χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ, όπως, αντίθετα, μπορούν να κάνουν όσοι κινούνται στον άξονα Κιάτο – Αεροδρόμιο.
Μάλιστα, δεν λείπουν και τα ευτράπελα καθώς ο ΟΑΣΑ, απαντώντας σε αίτημα του τοπικού δήμου, προχώρησε στην τροποποίηση της διαδρομής της λεωφορειακής γραμμής 504  της ΟΣΥ, ώστε να περιλαμβάνει στην διαδρομή της και τον σταθμό «Δεκέλεια» του Προαστιακού. Όμως οι επιβάτες δεν μπορούν να μπουν από το ένα μέσο στο άλλο με ίδιο εισιτήριο, αφού ο συγκεκριμένος σταθμός βρίσκεται εκτός του αστικού δικτύου και θα πρέπει να επικυρώσουν άλλο εισιτήριο.
Εκείνο που φαίνεται τώρα ότι εξετάζεται είναι η επέκταση της αστικής ζώνης του προαστιακού σιδηροδρόμου στην προαστιακή σιδηροδρομική διαδρομή  Πειραιάς- Χαλκίδα και Χαλκίδα- Πειραιάς  από το σταθμό Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως και τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Στεφάνου, μέχρι τον οποίο, άλλωστε, επεκτείνεται η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ.
Κάτι τέτοιο υπολογίζεται ότι μπορεί να ενισχύσει την κίνηση της γραμμής η οποία είναι ήδη πολύ μεγάλη. Πάντως ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, η οποία δεν είναι διόλου αμελητέα.  
metaforesrpess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.