Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2016

Σιδηροδρομικοί προς ΤΑΙΠΕΔ: Ας πάρει το Ταμείο την (πολιτική + νομική) ευθύνη για τις διεταιρικές

Έπειτα από νέα παρέμβαση των σιδηροδρομικών στο διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διεταιρική σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, όχι μόνο δεν συζητήθηκε, αλλά αποφασίστηκε να… επιστραφεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
Έτσι, το ΤΑΙΠΕΔ, ως μέτοχος των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, καλείται να «πάρει επάνω του» την πολιτική και νομική ευθύνη των διεταιρικών συμβάσεων, οι οποίες έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων στον σιδηροδρομικό χώρο.
Η κύρια ένταση των σιδηροδρομικών έχει να κάνει με την σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ.

Σήμερα, η σύμβαση που ισχύει ανάμεσα σε ΕΕΣΣΤΥ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν περιέχει συγκεκριμένο αριθμό στόλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το 2013, η συντήρησή του ανήλθε στα 20,1 εκατ. και το 2014 στα 26,3 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμάται και το 2015. 
Ωστόσο, για το 2014, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αμφισβητεί το ποσό αυτό και μάλιστα, το όλο ζήτημα έχει οδηγηθεί σε διαιτησία.
Η νέα σύμβαση ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, που είναι 10ετής, έχει ξεχωριστό τρόπο τιμολόγησης, με βάση τα όσα ορίζει η διεθνής εμπειρία. Η συντήρηση χωρίζεται σε δυο τμήματα: στη βασική και την συμπληρωματική συντήρηση.
Η βασική περιλαμβάνει τη μηχανοστασιακή (τη συνήθη, καθημερινή συντήρηση, με υπολογισμό χρέωσης το τρενο-χιλιόμετρο και το τύπο του τροχαίου υλικού) και τη βαριά συντήρηση που γίνεται κάθε 2 ή 4 χρόνια, ανάλογα με το τροχαίο υλικό. Η συμπληρωματική περιλαμβάνει το οτιδήποτε έκτακτο.
Σιδηροδρομικοί υποστηρίζουν ότι, σε ετήσια βάση, με τη νέα σύμβαση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται με κόστος, τουλάχιστον, 30 εκατ., το οποίο χαρακτηρίζουν υπερβολικό.      
Γι΄αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο δεν έχει αλλάξει (έχει τοποθετηθεί επί συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ), αποφάσισε ότι η ευθύνη των διεταιρικών βαραίνει το ΤΑΙΠΕΔ.
metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.