Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

Καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο

Υποσχέσεις για υλοποίηση πήραν οι Σιδηροδρομικοί της Θεσσαλίας από την ΕΡΓΟΣΕ για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στην γραμμή Βόλου–Λάρισας και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.

Αυτό είχε ως νέο η συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς η κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου ΟΣΕ υπεσχέθη πως το σημαντικό έργο αναβάθμισης θα ξεκινήσει με το που αρχίσει η υλοποίηση του προγράμματο που αφορά το  Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ η δημοπράτηση  του έργου θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2015 χωρίς όμως αυτό προς το παρόν να είναι 100% καθώς τα έργα με χρηματοδότηση ΣΕΣ 2014-2020 είναι σε αναμονή.

Η γραμμή Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα ανακαινίστηκε όσον αφορά την υποδομή και την επιδομή την προηγούμενη δεκαετία και το έργο εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης θεωρητικά είναι εύκολο.Το κόστος εγκατάστασης εκτιμάται σε 51.136.400 ευρώ και η ολοκλήρωση του τοποθετείται μέχρι το 2018.

Προς το παρόν το έργο ακόμα τρέχει για να ολοκληρωθούν τόσο η μελέτη σκοπιμότητας-εφικτότητας, η μελέτη κόστους-οφέλους και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι που σύμφωνα με το ΣΠΕΜ όλα αυτά θα ολοκληρωθούν φέτος.

ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΒΟΛΟΣ-ΛΑΡΙΣΑ
Αυτή την εποχή ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος αναβαθμίζεται στο τμήμα Λάρισα-Βόλος με την Α`φάση των έργων με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ. Τα έργα έχουν ως χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το φετινό Φθινόπωρο αλλά εκφράζονται ήδη ανησυχίες για παράταση των έργων.

Σε αυτό το έργο περιλαμβάνονται οι παρακάτω εργασίες:
-Γενική επισκευή του κύριου άξονα της γραμμής λόγο μεγάλης φθοράς.
-Αντικατάσταση στρωτήρων.
-Αντικατάσταση σιδηροτροχιών
-Αντικατάσταση Ι.Δ. με την τοποθέτηση νέων ανταλλακτικών.
-Εκβάθυνση της γραμμής στο Χ.Σ. 1+290.
-Συντήρηση όλων των αλλαγών και δεύτερων γραμμών των σταθμών.
-Εξασφάλιση της γραμμής με πασσάλους σε όλο το μήκος.
-Κατασκευή υπόστεγου στέγασης των παλαιών ατμομηχανών στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου, καθώς επίσης και 3 Ι.Δ. με υπερύψωση για να επιτευχθεί το αναγκαίο περιτύπωμα της ηλεκτροκίνησης.


Για να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του τμήματος Λάρισα-Βόλος θα δημοπρατηθεί (πιθανότατα στις αρχές του 2016) και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Στόχος είναι συνολικά μέχρι το 2017 να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα. To μήκος της γραμμής είναι 66χλμ ενώ με την ολοκλήρωση των έργων η ταχύτητα των τρένων θα φτάνει μέχρι και τα 200χλμ/ώρα.

Η αναβάθμιση θα συμβάλλει στη μείωση χρόνου διαδρομής, στη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ παράλληλα θα ανοίξει το δρόμο για νέες εμπορευματικές συμφωνίες με αναβαθμιση του ρόλου του λιμανιού του Βολου καθώς προβλέπεται μία ακόμα μικρή εργολαβία σύνδεσης του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.