Στοιχεία για μετακινήσεις με τα μέσα μεταφοράς
Στον απόηχο του θανατηφόρου δυστυχήματος με τον εκτροχιασμό μιας αμαξοστοιχίας στη Νέα Υόρκη, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι και τραυματίστηκαν περισσότεροι από 60, πολλοί αναρωτιούνται πόσο ασφαλές είναι τελικά ένα ταξίδι με το τρένο.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναφέρουν, όπως γράφει ο Marc Lallanilla στο livescience.com, πως το συγκεκριμένο τρένο «έτρεχε» με 132 χιλιόμετρα/ώρα ενώ έμπαινε σε στροφή, όπου το όριο ταχύτητας είναι μόλις 48 χιλιόμετρα την ώρα, σύμφωνα με το CNN.
Πριν από λίγους μήνες ένα παρόμοιο σιδηροδρομικό δυστύχημα στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους στην Ισπανία.
Το διάστημα 2000-2009 σκοτώθηκαν κατά μέσο όρο 42.000 άνθρωποι στις ΗΠΑ σε ατυχήματα που σχετίζονται με τα μέσα μεταφοράς. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Research in Transportation Economics το 2013, τα θανατηφόρα δυστυχήματα στα μέσα μεταφοράς είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτων λόγω ατυχήματος.
Ασφαλή ταξίδια
Παρά το μεγάλο αυτό νούμερο, ο ετήσιος «ρυθμός ατυχημάτων» έχει παρουσιάσει μεγάλη βελτίωση.
Το 2010 το ποσοστό θνησιμότητας ήταν για παράδειγμα στο 1/3 εκείνου του 1975 (1,11 νεκροί σε κάθε 100 εκατομμύρια μίλια για το 2010, ενώ η αναλογία αυτή το 1975 ήταν 3,35).
Η μείωση αυτή πιστεύεται ότι οφείλεται στα νέα μέτρα ασφάλειας στα επιβατηγά οχήματα: αερόσακοι, συστήματα απεμπλοκής φρένων και άλλες βελτιώσεις.
Το 2011 759 θάνατοι στις ΗΠΑ οφείλονταν σε σιδηροδρομικό ατύχημα, σύμφωνα με το NTSB. Περίπου 500 από αυτούς τους θανάτους, ωστόσο, δεν αφορούσαν επιβάτες αλλά πεζούς και ανθρώπους μέσα σε αυτοκίνητα που είχαν σταματήσει κοντά στις γραμμές. Ορισμένοι μάλιστα ειδικοί εκτιμούν ότι περίπου το 20% αυτών των θανάτων ήταν αυτοκτονίες.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το NTSB 494 θάνατοι το 2011 αποδόθηκαν στις αεροπορικές μεταφορές, 800 στις θαλάσσιες μετακινήσεις, ιδιαίτερα με σκάφη αναψυχής.
Λουτρό αίματος στην άσφαλτο
Αν συγκρίνει κανείς τους τρεις τύπους μεταφοράς, η μετακίνηση στους αυτοκινητοδρόμους μπορεί να περιγραφεί και ως «λουτρό αίματος στην άσφαλτο».
Το NTSB αναφέρει ότι 32.367 θάνατοι στις ΗΠΑ οφείλονται σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, συμπεριλαμβανομένων περισσοτέρων από 4.400 θανάτων με πεζούς. Σε πάνω από τα τρία τέταρτα αυτών των θανάτων (25.865) «συμμετείχαν» επιβατικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ελαφριά φορτηγά και βαν.
Ωστόσο, προσθέτει το δημοσίευμα, είναι δύσκολο να συγκρίνει κανείς τα μέτρα ασφάλειας σε κάθε διαφορετικό μέσο μεταφοράς.
Υπάρχουν καινοτομίες σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, που ενδεχομένως να είχαν αποτρέψει το δυστύχημα στη Νέα Υόρκη, όπως η τεχνολογία PTC. Χάρη στην τεχνολογία αυτή ένα τρένο μπορεί να σταματά αυτόματα ή να μειώνει ταχύτητα καθώς η αμαξοστοιχία πλησιάζει σε κεκλιμένες τροχιές, όπως το σημείο όπου συνέβη ο πρόσφατος εκτροχιασμός.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναφέρουν, όπως γράφει ο Marc Lallanilla στο livescience.com, πως το συγκεκριμένο τρένο «έτρεχε» με 132 χιλιόμετρα/ώρα ενώ έμπαινε σε στροφή, όπου το όριο ταχύτητας είναι μόλις 48 χιλιόμετρα την ώρα, σύμφωνα με το CNN.
Πριν από λίγους μήνες ένα παρόμοιο σιδηροδρομικό δυστύχημα στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους στην Ισπανία.
Το διάστημα 2000-2009 σκοτώθηκαν κατά μέσο όρο 42.000 άνθρωποι στις ΗΠΑ σε ατυχήματα που σχετίζονται με τα μέσα μεταφοράς. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Research in Transportation Economics το 2013, τα θανατηφόρα δυστυχήματα στα μέσα μεταφοράς είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτων λόγω ατυχήματος.
Ασφαλή ταξίδια
Παρά το μεγάλο αυτό νούμερο, ο ετήσιος «ρυθμός ατυχημάτων» έχει παρουσιάσει μεγάλη βελτίωση.
Το 2010 το ποσοστό θνησιμότητας ήταν για παράδειγμα στο 1/3 εκείνου του 1975 (1,11 νεκροί σε κάθε 100 εκατομμύρια μίλια για το 2010, ενώ η αναλογία αυτή το 1975 ήταν 3,35).
Η μείωση αυτή πιστεύεται ότι οφείλεται στα νέα μέτρα ασφάλειας στα επιβατηγά οχήματα: αερόσακοι, συστήματα απεμπλοκής φρένων και άλλες βελτιώσεις.
Το 2011 759 θάνατοι στις ΗΠΑ οφείλονταν σε σιδηροδρομικό ατύχημα, σύμφωνα με το NTSB. Περίπου 500 από αυτούς τους θανάτους, ωστόσο, δεν αφορούσαν επιβάτες αλλά πεζούς και ανθρώπους μέσα σε αυτοκίνητα που είχαν σταματήσει κοντά στις γραμμές. Ορισμένοι μάλιστα ειδικοί εκτιμούν ότι περίπου το 20% αυτών των θανάτων ήταν αυτοκτονίες.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το NTSB 494 θάνατοι το 2011 αποδόθηκαν στις αεροπορικές μεταφορές, 800 στις θαλάσσιες μετακινήσεις, ιδιαίτερα με σκάφη αναψυχής.
Λουτρό αίματος στην άσφαλτο
Αν συγκρίνει κανείς τους τρεις τύπους μεταφοράς, η μετακίνηση στους αυτοκινητοδρόμους μπορεί να περιγραφεί και ως «λουτρό αίματος στην άσφαλτο».
Το NTSB αναφέρει ότι 32.367 θάνατοι στις ΗΠΑ οφείλονται σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, συμπεριλαμβανομένων περισσοτέρων από 4.400 θανάτων με πεζούς. Σε πάνω από τα τρία τέταρτα αυτών των θανάτων (25.865) «συμμετείχαν» επιβατικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ελαφριά φορτηγά και βαν.
Ωστόσο, προσθέτει το δημοσίευμα, είναι δύσκολο να συγκρίνει κανείς τα μέτρα ασφάλειας σε κάθε διαφορετικό μέσο μεταφοράς.
Υπάρχουν καινοτομίες σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, που ενδεχομένως να είχαν αποτρέψει το δυστύχημα στη Νέα Υόρκη, όπως η τεχνολογία PTC. Χάρη στην τεχνολογία αυτή ένα τρένο μπορεί να σταματά αυτόματα ή να μειώνει ταχύτητα καθώς η αμαξοστοιχία πλησιάζει σε κεκλιμένες τροχιές, όπως το σημείο όπου συνέβη ο πρόσφατος εκτροχιασμός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.