Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Παράδοση επιβατών κατ'... οίκον

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακίνησης για τους ταξιδιώτες, από την αρχή του ταξιδιού ως τον τελικό προορισμό τους, επιχειρούν να προσφέρουν συνεταιρισμοί ταξί συμπράττοντας με άλλους συγκοινωνιακούς φορείς, και ιδίως με το τρένο.
Η υπηρεσία συνδυασμένης μεταφοράς έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη, όπου ταξί και τρένο συνεργάζονται για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στους πελάτες. Η υποδοχή από το επιβατικό κοινό της νέας υπηρεσίας ήταν θετική και αυτό ώθησε τον συνεταιρισμό ραδιοταξί να προχωρήσει στην επέκτασή της. Στο πλαίσιο αυτό τις επόμενες ημέρες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην επέκταση της υπηρεσίας «τρένο-ταξί», πέραν της Θεσσαλονίκης, σε Κατερίνη, Βόλο, Λάρισα, Ξάνθη και Έδεσσα.
Παράλληλα ο συνεταιρισμός των ταξί taxiway της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε επαφές με τα ΚΤΕΛ-Σταθμός «Μακεδονία», για την παροχή συνδυασμένων υπηρεσιών και στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, ενώ εξετάζονται και οι δυνατότητες συνεργασίας με αεροπορικές εταιρείες.
Στόχος του συνεταιρισμού ταξί είναι η υπηρεσία να επεκταθεί και στα υπόλοιπα μέσα, αφού προηγηθούν οι σχετικές συμφωνίες.
Πραγματοποιώντας μία κράτηση, με ένα εισιτήριο, οι ταξιδιώτες έχουν χρεώσεις που σε ό,τι αφορά το ταξί είναι φθηνότερες, ανάλογα με την περιοχή, από 10% έως και 40%. Προς το παρόν, ο πελάτης που θέλει να ταξιδέψει με το τρένο, είτε κάνει ηλεκτρονικά την κράτηση, είτε από το γκισέ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα εξασφαλίζει συνδυασμένη μεταφορά προς και από τον σταθμό του τρένου, προμηθευόμενος το κουπόνι.

Σε χαμηλά επίπεδα η χρήση του τρένου στην Ελλάδα

Με συνδυασμένες υπηρεσίες που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του επιβάτη είναι δυνατόν, εκτός των άλλων, να βελτιωθεί και η θέση που κατέχει το τρένο στις μετακινήσεις, που στη χώρα μας βρίσκεται σχετικά χαμηλά σε σχέση με άλλες χώρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου στην Ελλάδα το 56% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν χρησιμοποιεί σχεδόν ποτέ το τρένο (32% είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος), ενώ το 30% το χρησιμοποιεί το πολύ μία φορά τον χρόνο (31% στην Ε.Ε.).
Ωστόσο, το 58% των Ευρωπαίων είναι ικανοποιημένο από τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες στη χώρα του. Σε σχετικά υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και ο βαθμός ικανοποίησης από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αφού το 32% βαθμολόγησε το τρένο ως αρκετά καλό, ενώ χαρακτηρισμό «πολύ καλό» έδωσε το 20%, στον αντίποδα το 16% δήλωσε μη ικανοποιημένο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το 19% των Ευρωπαίων δεν χρησιμοποιεί το τρένο εξαιτίας προβλημάτων προσβασιμότητας.
Ειδικότερα, άτομα με μειωμένη κινητικότητα εξέφρασαν παράπονα για την κακή προσβασιμότητα των συρμών και όσον αφορά τις πλατφόρμες, καθώς και για την έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με την προσβασιμότητα όταν προγραμματίζουν το ταξίδι τους. Σχετικά με τη δυνατότητα πρόσβασης των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στους σταθμούς, μόνο το 37% των Ευρωπαίων δηλώνει ικανοποιημένο. Ο βαθμός ικανοποίησης είναι υψηλότερος στη Βρετανία (61%), στην Ιρλανδία (56%) και στη Γαλλία (52%), ενώ ποσοστά ικανοποίησης χαμηλότερα του μέσου όρου σημειώνονται στη Γερμανία, στη Σουηδία, στην Ιταλία και στην ανατολική Ευρώπη.
Τέλος τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης όσον αφορά τη χρονική ακρίβεια και την αξιοπιστία είναι μεγαλύτερα στην Ιρλανδία, στη Λετονία, στην Αυστρία και στη Βρετανία (πάνω από 73%).
Ο βαθμός δυσαρέσκειας είναι υψηλότερος στην Ιταλία (44%), στη Γερμανία (42%), στην Πολωνία (40%) και στη Γαλλία (39%).

της Μάρως Τσαντήλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.