Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

Οι μεγάλες δημοπρατήσεις του 2014: ΟΣΕ, Μετρό, Δρόμοι, Αναπλάσεις

Οι μεγάλες δημοπρατήσεις του 2014: Μετρό, Δρόμοι, Αναπλάσεις

Μεγάλο μέρος της δραστηριότητας μιας μεγάλης τεχνικής εταιρείας είναι όχι μόνο η διατήρηση του ανεκτέλεστου έργου της. Οι μεγάλες τεχνικές πάντα έχουν το «μάτι» και το «αυτί» τους για τα επόμενα. Τα έργα τα οποία σήμερα σχεδιάζονται είναι τα αυριανά έργα των τεχνικών εταιρειών που έτσι μπορούν να κάνουν τα δικά τους πλάνα για την βιωσιμότητα και την κερδοφορία τους.

Σήμερα σε κατασκευή υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά έργα. Αυτό το παρήγορο γεγονός θα ενισχυθεί στο εγγύς μέλλον καθώς έρχονται νέα μεγάλα δημόσια έργα που θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη  προστιθέμενη αξία στο Ελληνικό κατασκευαστικό στάτους.

Εδώ στο ypodomes.com παρακολουθούμε μέρα τη μέρα την εξέλιξη τους, αν προχωρούν ή αν μένουν παγωμένα, την πραγματική τους υπεραξία και εσείς τα βλέπετε αυτό μέσα από συχνές αναφορές και συχνές δημοσιεύσεις. Ας δούμε όμως ένα προς ένα τις σημαντικότερες δημοπρατήσεις που μας επιφυλάσσει το επόμενο χρονικό διάστημα:

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Με ταχύτητες φωτός τρέχει αυτό το μεγαλόπνοο έργο. Πριν λίγες μέρες πήρε και την έγκριση του ΚΑΣ και σύντομα θα το δούμε να δημοπρατείται. Πρόκειται για ένα διπλό έργο με πολλαπλά οφέλη. Το πρώτο σκέλος έχει να κάνει με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου από το ξεκίνημα της στο Σύνταγμα μέχρι και την κατάληξη της στην Ομόνοια. θα γίνουν παρεμβάσεις στις όψεις των κτιρίων, στις πλατείες της περιοχής και στην ταλαιπωρημένη πλατεία Ομόνοιας.

Το δεύτερο σκέλος είναι η επέκταση του Τραμ (η πρώτη προς τα βόρεια) από το Σύνταγμα μέχρι την συμβολή της Λ.Πατησίων με την Λ.Αλεξάνδρας. Το κόστος όλου του έργου είναι περίπου 100εκ.ευρώ.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΦΑΛΗΡΙΚΟΥ ΟΡΜΟΥ
Το έργο αυτό έχει καθυστερήσει τραγικά με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύει ακόμα και με απένταξη από το ΕΣΠΑ. Μπερδέματα, αστοχίες και όλα τα γνωστά ελληνικά φαινόμενα έχουν αφήσει το έργο σε διαρκή αναμονή. Η ιστορία του μακρά καθώς υπολογιζόταν ως ένα από τα Ολυμπιακά Έργα!

Το έργο θα δημιουργήσει μία φανταστική όψη στην παραλιακή ζώνη του Φαλήρου. Θα δημιουργηθεί ένα πάρκο που θα συνδέεται με τις γύρω περιοχές ενώ ο αυτοκινητόδρομος από το ΣΕΦ μέχρι την συμβολή με Συγγρού θα μετακινηθεί κατά 80 μέτρα προς τη θάλασσα και θα υπογειοποιηθεί μερικώς. Κόστος του έργου 300εκ.ευρώ ενώ η δημοπράτηση του αναμένεται εδώ και μήνες.


ΤΜΗΜΑ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣΤο τμήμα αυτό σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις, έχει έτοιμες μελέτες και θα μπορεί να δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2014 (ας μην πάρουμε και όρκο) ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.  Το κόστος του φτάνει τα 390εκ.ευρώ και τα 90εκ.ευρώ από αυτά έχουν ήδη εκτελεστεί.

Μετά πάντως από τις σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων ίσως να το δούμε και να μην αποτελεί  μία ακόμα αιώνια εξαγγελία. Αναμένουμε.

ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
Η νέα «στοιχειωμένη» γραμμή του Αθηναϊκού Μετρό έχει απασχολήσει χιλιάδες φορές με τις εξαγγελίες της. Τώρα ο Υπουργός Υποδομών κος Χρυσοχοϊδης υπόσχεται ότι θα μας απασχολήσει με την κατασκευή της. Το πρώτο τμήμα έχει ώριμες μελέτες, ψάχνει όμως την χρηματοδότηση της που φτάνει τα 900εκ.ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει 9χλμ διπλής υπόγειας σήραγγας με 9 σταθμούς σε ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ. Η «άμεση» δημοπράτηση της ελπίζουμε να είναι όντως άμεση.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-ΡΙΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΡΙΟ
Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους να καταφέρουν κάποια στιγμή να λειτουργήσουν με κανόνες του σήμερα. Το διπλό αυτό έργο θα φέρει το ηλεκτρικό τρένο μία ανάσα πριν την Πάτρα και το μεγάλο λιμάνι της.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ και είναι μία από τις μεγάλες προτεραιότητες της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών. Το κόστος φτάνει τα 250εκ.ευρώ.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΚΟΥΠΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΑΘΗΝΑ- 3 ΓΕΦΥΡΕΣ
Έργο που ολοκληρώνει παλαιότερη εργολαβία που άφησε εκκρεμότητες. Το κόστος του περίπου 120εκ.ευρώ και αναμένεται πολύ σύντομα. Με την ολοκλήρωση του η πρωτεύουσα της χώρας και το μεγαλύτερο λιμάνι της θα μπορούν να εξυπηρετούνται από ηλεκτρικά τρένα μιας και σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό. Έργο που θα έπρεπε να μας έχει απασχολήσει την δεκαετία του 1980 και όχι σήμερα..

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΚΟΡΩΠΙ-ΛΑΥΡΙΟ
Έργο που έχει εξαγγελθεί 3-4 φορές, συνήθως πριν από εκλογές. Αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων στα Μεσόγεια και δίκαιη απορία της ΕΕ γιατί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής δεν εξυπηρετείται από τρένα. Το κόστος φτάνει τα 300εκ.ευρώ, μελέτες έχουν γίνει, θέληση από την ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει. Ελπίζουμε να το δούμε να πραγματοποιείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.