Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2013

Μέχρι το καλοκαίρι μπαίνει στη ζωή μας το ηλεκτρονικό εισιτήριο - Πως θα διαμορφωθούν οι τιμές

     Μέχρι το καλοκαίρι μπαίνει στη ζωή μας το ηλεκτρονικό εισιτήριο - Πως θα διαμορφωθούν οι τιμές – Τι αλλάζει για τους επιβάτες

- Τον Ιούνιο θα έχουν εγκατασταθεί σε Μετρό, ΗΣΑΠ και λεωφορεία οι ειδικές μπάρες
- Ο επιβάτης θα μπορεί να περνάει μόνο αν «ακυρώσει» εισιτήριο
- Οι πολίτες θα μπορούν να «γεμίζουν» το ηλεκτρονικό τους εισιτήριο ακόμα και με sms
- Χωρίζονται σε ζώνες οι τιμές ανα διαδρομή: πιο ακριβά εισιτήρια για τα προάστια, πιο φθηνά για το κέντρο
- Στόχος να μπουν στα ταμεία του κράτους μέρος από τα 60 εκατ. που χάνει το δημόσιο από τα πλαστά εισιτήρια κάθε χρόνο

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε. Το χάρτινο εισιτήριο μας... αφήνει χρόνους και σε έξι μήνες στη ζωή μας θα μπει το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτός είναι ο τρόπος που αποφασίστηκε πως είναι ο καλύτερος για να παταχθεί η λαθρεπιβίβαση, να τονωθούν τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών και να βάλει και το κράτος κανά ευρώ στα ταμεία του!

Οι έλεγχοι δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα και αμφισβητούνται, ειδικά μετά το τραγικό περιστατικό του περασμένου Αυγούστου στο Περιστέρι και το θανάσιμο τραυματισμό του 19χρονοου Θανάση Καναούτη. Έτσι, μπαίνει στη ζωή των επιβατών το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι μπάρες.
Κάθε χρόνο από τα πλαστά εισιτήρια το κράτος χάνει 60 εκατ. ευρώ

Όλα θα γίνουν μέχρι τον Ιούνιο, γράφει σήμερα η εφημερίδα Ημερησία. Σε διάστημα έξι μηνών θα έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους του Μετρό, του ΗΣΑΠ αλλά και στα λεωφορεία οι ειδικές μπάρες που θα εξασφαλίζουν την είσοδο μόνο σε περίπτωση που ο επιβάτης κατακυρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου με τη νέα ηλεκτρονική κάρτα.

Τι αλλάζει


Οι πολίτες θα μπορούν να «γεμίζουν» την κάρτα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είτε μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS. Μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου θα επιδεικνύουν τα κινητά τους, αναφέρει το δημοσίευμα.

H κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας.

Oι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ στο Μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών.
Η εγκατάσταση των ειδικών κιγκλιδωμάτων στο μετρό αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από τον Iούνιο του 2014, ενώ στο τέλος Iουνίου θα έχει ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση στα λεωφορεία
Οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».

Σύμφωνα με την Ημερησία, στον εξοπλισμό του έξυπνου εισιτηρίου θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.

Νέες τιμές στα εισιτήρια


Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο έρχεται και ο διαχωρισμός της τιμής των αστικών διαδρομών σε ζώνες. Αυτό σημαίνει ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.

To σχέδιο, σύμφωνα με την Ημερησία είναι:
«Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα, χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
«Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. H «Kάρτα» θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.

Mε τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. δέκα μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.