Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Η ατζέντα του ΥΠΟΜΕΔΙ για το 2014

Η προώθηση των τελευταίων, αλλά κρίσιμων έργων που υπολείπονται προκειμένου να ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την χρονιά που μόλις ξεκίνησε.
Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, το οποίο βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στο τέλος, με μια σειρά από κρίσιμες υποδομές να έχουν ολοκληρωθεί ήδη ή να βαίνουν προς ολοκλήρωση.Παράλληλα όμως πρόκειται για έναν στόχο που βρίσκεται και αρκετά μακριά, τόσο ώστε να δημιουργεί προσκόμματα στην εθνική προσπάθεια να αποτελέσει η Ελλάδα έναν σημαντικό κόμβο για τις εμπορευματικές μεταφορές σε διεθνές επίπεδο.
Η προώθηση των σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα αποτελούν κρίσιμο στόχο όχι μόνο για ο ΥΠΟΜΕΔΙ αλλά συνολικά για την χώρα. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και εντός στόχων ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα είναι έτοιμος στις αρχές του 2017.

Απαραίτητο το δίκτυο για τις εμπορευματικές μεταφορές

Ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι τουλάχιστον απαραίτητο στην προσπάθεια που καταβάλλεται το τελευταίο διάστημα για την ανάπτυξη του κλάδου των logistics,που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση. Τμήμα αυτής ακριβώς της προσπάθειας αποτελεί η πολυδιαφημισμένη αλλά και πολυαναμενόμενη συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO και την ΗΡ. Στη συνεργασία αυτή πολλά έχουν στηριχθεί ακόμη και σε ότι αφορά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, αλλά ακόμη, όπως φαίνεται, δεν έχει βρει τον κατάλληλο τροχιόδρομο για να προχωρήσει, ωστόσο αναμένεται ότι αυτό θα συμβεί πολύ σύντομα.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η νέα εθνική στρατηγική για τον κλάδο των logistics, της οποίας η θεσμοθέτηση αναμένεται ότι θα προχωρήσει το αμέσως επόμενο διάστημα. Αναπόσπαστο κομμάτι του στόχου αυτού είναι και η δημιουργία του εμπορευματικού κόμβου στο Θριάσιο Πεδίο, για το οποίο αναμένεται ότι θα καταβληθεί μια νέα προσπάθεια φέτος. Η αποτυχία των προηγούμενων εγχειρημάτων καταγράφει την δυσκολία που έχει ο συγκεκριμένος στόχος, ωστόσο με βεβαιότητα αποτελεί απαραίτητη συνθήκη για την ανάδειξη της χώρας σε εμπορευματικό κόμβο.

Αποκρατικοποιήσεις

Παρότι βρίσκονται υπό την αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ η επιτυχία των αποκρατικοποιήσεων ΤΡΑΙΝΟΣΕ,ΕΕΣΣΤΥ και περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί ένα κομμάτι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ΥΠΟΜΕΔΙ καθώς πολλά θα εξαρτηθούν για την συνέχεια από την έκβαση των εν εξελίξει διαγωνισμών. Οι λίστες των υποψήφιων μνηστήρων δείχνουν ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις επιτυχίας, μένει όμως αυτό να επιβεβαιωθεί στην πράξη.

Αξιολόγηση

Επίσης η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των δομών και των υπηρεσιών 16 συνολικά φορέων του υπουργείου, μέσα από την οποία αναζητείται προσωπικό που θα αποτελέσει την συνεισφορά του ΥΠΟΜΕΔΙ στο εγχείρημα της κινητικότητας –διαθεσιμότητας, αποτελεί μια δυσάρεστη μεν, προτεραιότητα δε, του συγκεκριμένου υπουργείου για φέτος.
Μέσα από την διαδικασία, που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, αναζητούνται περί τους 1.300εργαζόμενους οι οποίοι θα ενταχθούν στο νέο κύμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας προσωπικού που σχεδιάζεται από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για το 2014. Το εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο καθώς πρόκειται για φορείς που στην πλειοψηφία τους έχουν αποψιλωθεί από προσωπικό τα προηγούμενα χρόνια. Γίνεται δε ακόμη πιο δύσκολο όταν ήδη από τον ίδιο τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοϊδη έχει καταστεί σαφές ότι κάποιοι ευαίσθητοι φορείς πως πχ οι συγκοινωνίες πρέπει να εξαιρεθούν προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν σε ένα, τουλάχιστον, ικανοποιητικό επίπεδο. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος θεωρείται πολύ πιθανό ότι θα προχωρήσουν συγχωνεύσεις φορέων σε τομείς όπου υπάρχει τέτοια δυνατότητα.

Επικοινωνίες

Στον τομέα των επικοινωνιών έμφαση αναμένεται ότι θα δοθεί στην προσπάθεια ενίσχυσης των δικτύων προκειμένου η χώρα μας να ικανοποιήσει τους στόχους του ψηφιακού θεματολογίου 2020. Η δημιουργία του δικτύου οπτικής ίνας στο σύνολο της χώρας εξακολουθεί να βρίσκεται υπό συζήτηση και υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι το 2014 μπορεί να είναι η χρονιά που το έργο θα ξεκινήσει, έστω και με δραστικές περικοπές σε σχέση τα μεγέθη που είχαν ανακοινωθεί σχεδόν οκτώ χρόνια νωρίτερα.
Επίσης προς τα τέλη του χρόνου αναμένεται ότι θα προχωρήσει, μετά από αναβολές, ο διαγωνισμός για το ψηφιακό μέρισμα.

Ευκαιρία εξωστρέφειας η προεδρία της ΕΕ

Παράλληλα όμως το επόμενο εξάμηνο η χώρα μας από τη θέση της προεδρεύουσας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό από την πλευρά του ΥΠΟΜΕΔΙ αναμένονται σημαντικές παρεμβάσεις στους τομείς αρμοδιότητάς του, ενώ στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι η «εκμετάλλευση» των δυνατοτήτων της προεδρίας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας.
Στις μεταφορές βασικός πυλώνας είναι η ανάδειξη του αναπτυξιακού ρόλου των μεταφορών. Μεταξύ άλλων αναμένονται δράσεις που αφορούν συνολικά το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο και την προώθηση του διαλειτουργικού συστήματος e-CALL σε όλη την Ένωση, ώστε να μειωθούν οι συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων. Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αναμένεται να αποτελέσει κεντρικό θέμα και του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών, που θα γίνει στην Αθήνα στις 8 Μαϊου.
Στον τομέα των Επικοινωνιών κατά την διάρκεια της ελληνικής προεδρίας έμφαση θα δοθεί στην προώθηση της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, με την ασφάλεια των χρηστών ηλεκτρονικών συναλλαγών να βρίσκεται στο επίκεντρο. Επίσης ζήτημα προτεραιότητα είναι και η μείωση του κόστους εγκατάστασης δικτύων, ενώ,τέλος, αναμένεται ότι θα συνεχιστεί η συζήτηση για την Ενιαία Αγορά Τηλεπικοινωνιών στην ΕΕ, που έχει ήδη ξεκινήσει αλλά δεν εκτιμάται ότι θα καταλήξει σε αποτελέσματα στο προσεχές εξάμηνο.


της Μάρως Τσαντήλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.