Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Ερωτηση Βουλευτη Γεωργιου Κοντογιαννη για τις κλοπες υλικων απο τον ΟΣΕ

Θέμα: Κλοπή υλικών από τον ΟΣΕ



Το φαινόμενο της κλοπής μετάλλων έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και ολόκληρη την Ευρώπη. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συνεχής κλοπή σιδηροδρομικού υλικού  από τον ΟΣΕ.
Όπως αναφέρει σε επιστολή του ο «Σύλλογος Φίλων του Σιδηρόδρομου»: «…Το τελευταίο κρούσμα και τη σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι, αποτελεί η καταστροφή, αποξήλωση και κλοπή από αγνώστους περίπου 200 μέτρων της κυρίας σιδηροδρομικής γραμμής κυκλοφορίας στην περιοχή Χιλιομοδίου – Άγ. Βασιλείου στο νομό Κορινθίας…Προηγήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια σε κάθε περιοχή της Πελοποννήσου, οι απανωτές κλοπές μεταλλικών εξαρτημάτων και υλικών από χώρους ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, η ολοκληρωτική λεηλασία και κλοπή του συνόλου των Αυτομάτων Συστημάτων Φύλαξης Ισόπεδων Διαβάσεων αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, ο βανδαλισμός
των κτιρίων των σιδηροδρομικών σταθμών και του εξοπλισμού τους, ακόμα και η κλοπή ολόκληρων ντιζελομηχανών και βαγονιών από την περιοχή Καβάσιλα Ηλείας…».
Μια λύση στο πρόβλημα επιχειρήθηκε να δοθεί με την επαναλειτουργία της γραμμής από το Σεπτέμβριο του 2012 με περιοδικά επιβατικά δρομολόγια τουριστικού χαρακτήρα, κάτι που φάνηκε στην πράξη πως λειτουργεί αποτρεπτικά στη δράση των συμμοριών. Δυστυχώς, το εγχείρημα δεν προχώρησε καθώς το Οκτώβριο 2013 ο ΟΣΕ επικαλέστηκε αδυναμία για τη συντήρηση, καθαρισμό και εκχόρτωση της γραμμής.
Για το θέμα της κλοπής σιδηροδρομικού υλικού έχω καταθέσει στο παρελθόν δύο Ερωτήσεις με α.π 214/6.10.11 και 83211/30.3.11, καθώς και μια Αναφορά την 1.9.11, για την οποία ουδέποτε έλαβα απάντηση.
Στην απάντηση της Ερώτησης με α.π. 214/6.10.11, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Προκειμένου να μετριαστεί η βλάβη, που ήθελε προκύψει, για τον Οργανισμό, εξ αιτίας τέτοιων λεηλασιών κατά μήκος των Σιδηροδρομικών Γραμμών, ο τελευταίος έχει ξεκινήσει διαδικασίες απογραφής του σιδηροδρομικού υλικού, ώστε κάποιο από αυτό, εφ’ όσον χαρακτηριστεί εκποιήσιμο, να εκποιηθεί μέσω επιτροπών που έχουν συσταθεί για το σκοπό αυτό».

Κατόπιν τούτων Eρωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.    Προτίθεται ο ΟΣΕ να αποκαταστήσει άμεσα το κλαπέν τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να αποκατασταθεί η ακεραιότητα του δικτύου και αν ναι, με τι χρονικό ορίζοντα;
2.    Προτίθενται οι ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεργαστούν στην κατεύθυνση της εξεύρεσης οριστικής λύσης για τον καθαρισμό, εκχόρτωση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και να επαναδρομολογηθούν άμεσα οι τουριστικές αμαξοστοιχίες στο δίκτυο, οι οποίες έγιναν αποδεκτές με ενθουσιασμό και ελπίδα από τις τοπικές κοινωνίες και τους παράγοντες του τουρισμού;
3.    Προτίθενται οι ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεργαστούν στην κατεύθυνση της επαναλειτουργίας τακτικών επιβατικών δρομολογίων σε εντοπισμένα τμήματα του δικτύου Πελοποννήσου, όπως τα τμήματα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, Καλαμάτα – Διαβολίτσι – Κυπαρισσία και Πύργος – Πάτρα, τα οποία δύνανται να είναι ανταγωνιστικά και βιώσιμα, αποτελούν πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, ενώ παράλληλα θα αποθαρρύνουν τους επίδοξους κλέφτες μετάλλων;
4.    Με ποιόν ουσιαστικό τρόπο σκοπεύει ο ΟΣΕ να διαφυλάξει τις υποδομές και την περιουσία του Ελληνικού λαού από τις λεηλασίες των συμμοριών;
5.    Πραγματοποιήθηκε τελικά απογραφή του σιδηροδρομικού υλικού και ποιο το αποτέλεσμα αυτής;
6.    Έχει εκποιηθεί τελικά υλικό από τον ΟΣΕ κι αν ναι, τι έσοδα απέφερε αυτή η διαδικασία για τον Οργανισμό;

10.1.2014                                                                  Ο ερωτών Βουλευτής
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.