Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014

«Kαυστική» ανακοίνωση του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου

Ανακοίνωση με τίτλο «Αρτηριακές… σκληρύνσεις στην Πάτρα» εξέδωσε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου, σε σχέση με το θέμα της έλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση παρέμβαση του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου:

«Το 1999, όταν προωθούνταν η επέκταση του μετρό της Αθήνας μέχρι το αεροδρόμιο χωροθετείται ένας σταθμός στην πλατεία του πυκνοκατοικημένου και επιβαρημένου κυκλοφοριακά προαστίου της Αγίας Παρασκευής .
Ο τότε Δήμαρχος όμως , για να γίνει αρεστός σε μερίδα των κατοίκων που πίστευαν ότι το μετρό θα επιβαρύνει την πόλη με την διέλευση κατοίκων άλλων περιοχών, απαίτησε την χωροθέτηση του σταθμού εκτός του προαστίου.
Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε καθυστέρηση του έργου, ο σταθμός χωροθετήθηκε τελικά στα όρια Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου με αποτέλεσμα η Αγία Παρασκευή να μείνει οριστικά «εκτός του νυμφώνος».
Προ 2ετίας περίπου το Δημοτικό Συμβούλιο της Αγίας Παρασκευής , αντιλαμβανόμενο τις αρνητικές για την πόλη συνέπειες από την προηγούμενη απόφαση , ζήτησε την κατασκευή ενός κλάδου του μετρό προς την πλατεία, πλην όμως «το πουλί είχε πετάξει» ....
Πάτρα, Μάρτιος 2014. Οι ημερομηνίες για τον τελικό σχεδιασμό του σιδηροδρόμου και της υποβολής της πρότασης για χρηματοδότηση από την ΕΕ τρέχουν.
Οι άρχοντες της πόλης προσπαθούν να βρουν την βέλτιστη λύση. Ψάχνουν διάφορες προτάσεις, μιλάνε για υπογειοποίηση, για πράσινο, για πάρκινγκ και άλλα πολλά, ξεχνώντας ότι την πρόσβαση στην θάλασσα δεν την εμποδίζει η γραμμή του τραίνου αλλά ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας από την Αγυά μέχρι την ακτή Δυμαίων.

Για τον ίδιο λόγο στο Ελληνικό στην Αθήνα, θα υπογειοποιειθεί ο δρόμος και όχι το τραμ. Συγχρόνως ο προαστιακός της Πάτρας είναι σε «κατάσταση πολιορκίας» με άγνωστη κατάληξη, ξεκομμένος από το υπόλοιπο δίκτυο και χωρίς να του δίνεται άδεια, (γιατί άραγε;) από το αρμόδιο υπουργείο για την κυκλοφορία των δικών της αστικού τύπου λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών του με χαμηλότερο κόστος λειτουργίας.
Ατελείωτες συζητήσεις ή αδιαφορία σχεδόν από όλους με αποτέλεσμα να γίνονται καθυστερήσεις και το έργο να κινδυνεύει να χάσει την χρηματοδότηση.

Αντίθετα, σε ανάλογη περίπτωση μέσα σε μια συνεδρίαση, χωρίς πολλές διαδικασίες, το Δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε (μειοψήφησε μόνο η Λαϊκή Συσπείρωση), την επιβάρυνση της πόλης με 250-300 αφιξοαναχωρήσεις λεωφορείων την ημέρα, επιτρέποντας στην ΚΤΕΛ ΑΕ την κατασκευή του σταθμού στους μύλους Αγ. Γεωργίου και όχι απέναντι από το Νότιο λιμάνι όπου θα κατασκευαστεί και ο Νότιος σιδηροδρομικός σταθμός (Patras-Sud!).

Την τελευταία ημέρα των Χριστουγεννιάτικων διακοπών είχε προηγηθεί για πολλοστή φορά ο εκβιασμός από την ΚΤΕΛ Α.Ε. προς την πολιτεία σχετικά με το αντίτιμο της μεταφοράς μαθητών. Το Δημοτικό Συμβούλιο το ξέχασε και έδωσε προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των επιθυμιών της ΚΤΕΛ Α.Ε. και όχι των αναγκών της πόλης.
Πως εξηγείται αυτή η άνιση ταχύτητα στην λήψη αποφάσεων; Τι συμβαίνει; Ποια όμως είναι η βέλτιστη λύση; Διπλή σιδηροδρομική γραμμή από τον Άγιο Βασίλειο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, (η μία γραμμή από τις δύο θα είναι για τον προαστιακό που κινείται σε γραμμή, πλάτους 1μ). Η γραμμή θα κατασκευασθεί στο υφιστάμενο ίχνος, επιφανειακά και στο τμήμα Αγ. Διονύσιος – Αγ. Ανδρέας θα είναι εγκιβωτισμένη στον δρόμο. Στόχος είναι το τραίνο στο λιμάνι της Πάτρας το 2017.

Το επόμενο βήμα θα είναι η άφιξη στην βιομηχανική ζώνη και το αεροδρόμιο. Αν καθυστερήσει, η Πάτρα θα είναι το μόνο λιμάνι στην Ελλάδα, χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με εξαίρεση την Ηγουμενίτσα , όπου όμως υπάρχει έτοιμη μελέτη σύνδεσης , την οποία αποδέχονται οι τοπικοί φορείς . Όμως γιατί δεν προχωράμε; Γιατί δεν πιέζει ο κ. Δήμαρχος ο κ Περιφερειάρχης οι υποψήφιοι των Δημοτικών εκλογών και οι βουλευτές του νομού; «Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι»;

Η Αχαία είναι απαραίτητο να έχει και εμπορικό λιμάνι, (ο πρόεδρος του το φωνάζει) έχει βιομηχανική ζώνη, έχει αεροδρόμιο. Η σύνδεση αυτών των υποδομών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα φέρει θέσεις εργασίας, αύξηση της παραγωγικότητας, ανάπτυξη. Όπως έγινε στο Ικόνιο (στον Πειραιά) που πρόσφατα απέκτησε σιδηροδρομική σύνδεση . .
Μετά από πολλά χρόνια, ένας δρόμος θα έχει το όνομα του Δημάρχου. Στην πόλη βέβαια, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα έχουν μείνει τα 250-300 λεωφορεία την ημέρα! Οι δημότες τότε θα αναρωτιούνται: γιατί δεν μεταφέρθηκαν στο Νότιο σιδηροδρομικό σταθμό; ποιος ήταν Δήμαρχος, βουλευτής, Περιφερειάρχης;... Εάν βέβαια, θα έχουν σιδηρόδρομο...»
symboulos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.