Από το 1880 και μετά, τα σχέδια και οι εργασίες για τη σύνδεση όλων των μεγάλων πόλεων με την πρωτεύουσα βρίσκονταν στο αποκορύφωμά τους. Οι Σιδηρόδρομοι Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) ξεκίνησαν τις εργασίες το 1882 για τις γραμμές Πειραιώς - Ελευσίνας - Κορίνθου – Πατρών, Κορίνθου - Αργους - Ναυπλίου και Αργους – Μύλων. Από τέλος του 1887 παραδίδονται τα τμήματα του έργου (η γραμμή του Πύργου ενώθηκε με εκείνη της Πάτρας και έφτασε και
ως την Καλαμάτα) τα οποία θα δώσουν ένα αρχικό μήκος δικτύου 204 χλμ. Το σύνολο του δικτύου της Πελοποννήσου είναι μετρικό με εξαίρεση τη γραμμή Διακοφτό – Καλάβρυτα που είναι εύρους 75 εκ., ο γνωστός οδοντωτός (με την επιπλέον ράγα στην μέση). Το τρένο στην Πάτρα διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην εμπορική ιστορία της πόλης και συνφέθηκε άμεσα με την εξαγωγή σταφίδας στην Belle Epoque. Το τρένο του «Τρικούπη» για την Πελοπόννησο είχε μικρότερο πλάτος από αυτό της υπόλοιπης χώρας. Ετσι ιδιαίτερα τις τελευταίε δεκαετίες η ιστορία «ΟΣΕ» είναι μάλλον «αμαρτωλή» σε σχέση με την βόρεια Πελοπόννησο. Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του Φίλιππου Ανδρεόπουλου.
(dete.gr)
(dete.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.