Παρότι η διαδικασία για την προκήρυξη των έργων ΣΔΙΤ είχε φτάσει σε τελικό στάδιο και αναμένονταν η κατάθεση του φακέλου του έργου στην Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ προκειμένου να προκηρύξει το έργο, φαίνεται ότι στο υπουργείο υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για την σκοπιμότητα της συγκεκριμένης κίνησης, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.
Ο νυν υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να θεωρεί ότι η λύση αυτή στη δεδομένη στιγμή δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδέουν την αλλαγή στάσης από την πλευρά του υπουργείου στο θέμα της συντήρησης, με τους εν εξελίξει διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, ΕΕΣΣΤΥ.
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, στην διεκδίκηση των εταιρειών έχουν εμπλακεί, εκτός των άλλων, και εταιρείες που έχουν δραστηριότητα στην κατασκευή των σιδηροδρομικών έργων και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να καλοβλέπουν και το έργο τη συντήρησης.
50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε τρία ΣΔΙΤ
Η εκχώρηση της συντήρησης της γραμμής σε ιδιώτες, μια λύση που είχε προκρίνει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, θα είχε κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και το σχέδιο ήταν να προκηρυχθούν τρία διαφορετικά έργα ΣΔΙΤ για αντίστοιχα τμήματα του δικτύου και για περίοδο επτά ετών. Επρόκειτο δηλαδή για ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ. Να σημειωθεί ότι με τον τρόπο που γίνεται σήμερα η συντήρηση, κοστίζει κάθε χρόνο 20 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά όμως το «πάγωμα» του έργου, η διοίκηση του ΟΣΕ και το υπουργείο αναζητούν την πλέον πρόσφορη λύση για το έργο της συντήρησης και δεν αποκλείεται η εμπλοκή σε αυτό της ΕΡΓΟΣΕ, της εταιρείας που δραστηριοποιείται στα σιδηροδρομικά έργα και διαθέτει σχετική τεχνογνωσία.
Οι ρήτρες
Η διατήρηση του δικτύου σε καλή κατάσταση και η ελαχιστοποίηση των οχλήσεων στην κυκλοφορία της γραμμής κατά τη συντήρηση αυτής είναι κρίσιμο στοίχημα για τον ΟΣΕ ο οποίος σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με την διεκδίκηση ρητρών εκ μέρους των χρηστών.
Αυτό μπορεί να συμβεί τόσο σε περίπτωση που λόγω των έργων συντήρησης προκαλούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγια, όσο και σε περίπτωση που το δίκτυο είναι σε τέτοια κατάσταση που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερη κίνηση. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, το δίκτυο ήδη βρίσκεται στο όριο ασφαλείας.
Αύξηση του έργου της επιδιώκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με δεδομένο όμως ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, προς το παρόν, είναι ο μοναδικός χρήστης του δικτύου και κάθε χρόνο πληρώνει περίπου 19 εκατομμύρια ως τέλη χρήσης, προσδοκά σε αύξηση του έργου της και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, θα πρέπει το δίκτυο να είναι σε κατάσταση που θα μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.
Εξάλλου και η έναρξη υλοποίησης της συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO για την μεταφορά των προϊόντων της HP, που αναμένεται στις αρχές της επόμενης χρονιάς, είναι ένα έργο που θα πρέπει να εκτελείται με αυστηρότητα εντός των συμφωνημένων ορίων. Μόνο με τον τρόπο αυτόν η εταιρεία θα καταφέρει να επεκτείνει την συγκεκριμένη συμφωνία αλλά και να διεκδικήσει και άλλες αντίστοιχης σημασίας.
Να σημειωθεί ότι κρίσιμο σημείο για την διατήρηση του δικτύου σε καλή κατάσταση εκτός από την συντήρησή του είναι και η φύλαξη, αφού πολύ συχνά γίνεται αντικείμενο βανδαλισμών και κλοπών. Χαρακτηριστικό είναι ότι αυτή την εποχή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο μεγαλύτερο μήκος του δικτύου με συνολικό κόστος 48 εκατομμύρια ευρώ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα επιτρέψει στα τρένα να κινούνται ηλεκτροκίνητα με αποτέλεσμα να προκύψει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξοικονόμηση περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Πηγή: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.