Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Το απαρχαιωμένο δίκτυο εμπόδιο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Της Αλεξανδρας Κασσιμη
Σκοντάφτουν στην κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου οι προσπάθειες ενίσχυσης της πελατειακής βάσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επίπεδο εμπορευμάτων, υπονομεύοντας παράλληλα την απόπειρα ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.
 Η προσέλκυση μεγάλου όγκου φορτίων φαίνεται ότι καθίσταται φιλόδοξος στόχος, καθώς εκτιμάται ότι τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας θα ολοκληρωθούν σε περίπου τρία χρόνια, εκτός απροόπτου. Η μεγαλύτερη συμφωνία συνεργασίας που έχει υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αυτή της μεταφοράς προϊόντων της Hewlett Packard, πρόκειται, ύστερα από καθυστέρηση, να υλοποιηθεί στις αρχές του 2014, οπότε και αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο που θα μεταφέρει προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Τσεχία όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το συγκεκριμένο έργο να αποτελέσει δέλεαρ για την προσέλκυση και άλλων αντίστοιχων συμφωνιών με δεδομένο ότι η διέλευση από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας περιορίζει τον χρόνο μεταφοράς των εμπορευμάτων, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη διαδρομή, χωρίς να κοστίζει περισσότερο. Στο μεταξύ, στις 2 Δεκεμβρίου, πρόκειται να δρομολογηθεί και η εμπορική αμαξοστοιχία στην γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Η συμφωνία που έχει ήδη συνάψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 25 εταιρείες-μέλη του ΣΕΒ αναμένεται να επιφέρει έσοδα 5 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, με την πλήρη λειτουργία της. Κάθε μέρα στην εθνική οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης κινούνται περίπου 600 φορτηγά και στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να αναλάβει το έργο που αντιστοιχεί σε 60 φορτηγά. Το κόστος για το εμπορικό τρένο θα μειωθεί σημαντικά όταν ολοκληρωθούν τα έργα που εκτελούνται στο δίκτυο για την ηλεκτροκίνηση.
Η ολοκλήρωση ωστόσο του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη (ΠΑΘΕ) είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη της εμπορευματικής κίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στο τμήμα από την Αθήνα ώς τον Δομοκό τα έργα αναβάθμισης της γραμμής βρίσκονται σε εξέλιξη, ωστόσο σε μεγάλο τμήμα του άξονα η γραμμή είναι μονή και επιτρέπει να κινούνται μόνο ντιζελοκίνητες μηχανές. Στο υπόλοιπο δίκτυο έως τη Θεσσαλονίκη, όπου η γραμμή έχει εκσυγχρονιστεί, λειτουργεί ηλεκτροκίνηση. Οι μηχανές πρέπει να αλλάζουν εν μέσω διαδρομής, αυξάνοντας τον χρόνο μετακίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.