Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Διάδρομος 7: Ο Σιδηροδρομικός Άξονας που ενώνει την Αθήνα με την Πράγα

Απρόσκοπτη κίνηση στις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες εξασφαλίζει ο σιδηροδρομικός άξονας 7 που ξεκινά από την Αθήνα και φτάνει στην Πράγα      
Διάδρομος 7: Ο Σιδηροδρομικός Άξονας που ενώνει την  Αθήνα με την ΠράγαΓρήγορη έξοδο προς τις εμπορικές αγορές της δυτικής Ευρώπης αποκτά ο ελληνικός σιδηρόδρομος μέσω του Ευρωπαϊκού Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Διάδρομου 7 (RFC7), ο οποίος ξεκινά από την Αθήνα και φτάνει ως την πρωτεύουσα της Τσεχίας, Πράγα.

Για να τεθεί σε λειτουργία ο RFC7 χρειάστηκε η συμβολή επτά ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ αυτών και της Ελλάδας, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού άξονα, αφού αποτελεί ουσιαστικά την διαδρομή που θα ακολουθούν τα εμπορικά τρένα για να φτάνουν στις αγορές της Ευρώπης.

Ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός άξονας διέρχεται από: Πράγα- Βιέννη/Μπρατισλάβα-Βουδαπέστη-Βουκουρέστη-Κωνστάντζα και Βιντίν (Βουλγαρικό λιμάνι στο Δούναβη)- Σόφια- Θεσσαλονίκη- Αθήνα. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος RFC7 περνά από επτά ευρωπαϊκές χώρες: Τσεχία, Σλοβακία, Αυστρία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα.

Ο Διάδρομος ιδρύθηκε με την συνεργασία οκτώ διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής και ενός φορέα κατανομής χωρητικότητας. Στόχος όσων συνέπραξαν ήταν να οικοδομηθεί μια ουσιαστική σύνδεση μεταξύ της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και της Ασίας μέσω των λιμένων της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου Πελάγους, προσφέροντας αξιόπιστες μεταφορικές υπηρεσίες που βασίζονται σε εναρμονισμένους τεχνικούς και διαδικαστικούς όρους.

Πρόκειται στην ουσία για την υλοποίηση ενός σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία πρότεινε το 2008 την εφαρμογή των διεθνών σιδηροδρομικών εμπορευματικών διαδρόμων, ώστε αυτοί να αποτελέσουν ένα ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο για ανταγωνιστικές εμπορευματικές μεταφορές.

Στο δίκτυο αυτό οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται κάτω από καλύτερες συνθήκες και θα διέρχονται από το ένα εθνικό δίκτυο στο άλλο χωρίς κανένα διοικητικό εμπόδιο, γεγονός που θα μηδενίσει τις καθυστερήσεις. Στο πλαίσιο του εμπορευματικού διαδρόμου, πρέπει να διασφαλίζεται ο καλός συντονισμός μεταξύ των κρατών μελών και των διαχειριστών υποδομής και να δίνεται προτεραιότητα στις "αμαξοστοιχίες του διάδρομου".

Οι διαχειριστές υποδομής των εμπορευματικών διαδρόμων καθορίζουν από κοινού και οργανώνουν διεθνείς προκαθορισμένες διαδρομές για εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, έτσι ώστε να διευκολύνουν την ομαλή διέλευση κατά μήκος του διαδρόμου, να εξασφαλίζουν την ικανοποιητική συχνότητα και διάρκεια του ταξιδιού, και να εξαλείφουν τα σημεία συμφόρησης κατά μήκος του διαδρόμου.

Κλειδί για την επιτυχία της συμφωνίας με την ΗΡ
Για την χώρα μας ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός διάδρομος αποκτά ιδιαίτερη σημασία εν όψει της έναρξης, σε πιλοτικό κατ' αρχήν επίπεδο, της συνεργασίας της ΤΡΑΝΟΣΕ με την Cosco για την μεταφορά των προϊόντων της Hewlett Packard.

Στην επιτυχία αυτής της συνεργασίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηρίζει πολλά από την μελλοντική της πορεία, αφού θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσει «οδηγό» και για άλλες συνεργασίες αντίστοιχου εύρους. Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της συνεργασίας είναι η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων στον τελικό τους προορισμό.

Εξάλλου αυτή είναι η προϋπόθεση προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διατηρήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα που είναι το χρονικό όφελος των επτά ημερών στην παράδοση των προϊόντων. Αυτό θα είναι καθαρό «κέρδος» για τον πελάτη της εταιρείας, αφού το κόστος θα είναι ίδιο με αυτό των εναλλακτικών επιλογών.

Μάλιστα από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται βάσιμα ότι η επιτυχία της συγκεκριμένης συνεργασίας, που αναμένεται ότι θα ενεργοποιηθεί τον Ιανουάριο θα ανοίξει δρόμους για την επέκταση της δραστηριότητας της εταιρείας, καθώς εκτός από τον κλάδο της εξαγωγής θα κερδίσει και ένα υπολογίσιμο μέρος στην εισαγωγή.

Η στοχευμένη επέκταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εμπορευματικές μεταφορές, που επιχειρεί η διοίκησή της αυτό το διάστημα, έχει και ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο καθώς την ερχόμενη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του το εμπορικό τρένο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια συνεργασία της εταιρείας με τον ΣΕΒ. Η συμφωνία αυτή αναμένεται ότι θα αποφέρει έσοδα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια δραστηριότητα που υπήρχε στο παρελθόν και επανέρχεται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται καθημερινά μεταξύ των δύο πόλεων. Από την πλευρά των οδικών μεταφορέων πάντως δεν εκφράζεται ανησυχία για τον ανταγωνισμό που θα δημιουργήσει η είσοδος του τρένου αφού, όπως σημειώνουν, έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα με κυριότερο αυτό της παράδοσης του προϊόντος πόρτα – πόρτα.

euro2day.gr
 
           
            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.