της Μάρως Τσαντήλα
Ένα χρόνο μετά τις πρώτες ανακοινώσεις, HP και Cosco συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω στη συμφωνία για την μεταφορά προϊόντων στην κεντρική Ευρώπη. Τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Ελλάδας και ο σκληρός ανταγωνισμός από τους γείτονες. Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζουν η Cosco και η HP να προετοιμάζουν το έδαφος για την διαμετακόμιση μέσω της χώρας μας των εμπορευμάτων της αμερικάνικης πολυεθνικής. Η διαδικασία έχει ξεκινήσει και τα πρώτα φορτία της ΗΡ που έφτασαν στη χώρα μας έχουν μεταφερθεί προς τον τελικό τους προορισμό είτε οδικώς, είτε με πλοίο.
Σύμφωνα με τον κ. Τάσο Βαμβακίδη, Εμπορικό Διευθυντή της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής Cosco, παρότι η συμφωνία ανακοινώθηκε πριν ένα χρόνο, η υλοποίησή της δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς χρειάζεται χρόνος και επαρκής προετοιμασία.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για τα Logistics ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι είναι μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία για να αλλάξουν οι ροές των εμπορευμάτων μιας εταιρείας του μεγέθους της ΗΡ. Ο ίδιος τόνισε ότι ακόμη δεν μπορεί να πει κάποιος με βεβαιότητα πότε θα ξεκινήσουν οι μεταφορές προϊόντων με το σιδηρόδρομο αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αυτό να μην γίνει ως το τέλος του έτους και να πάει για τις αρχές του 2014.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και από την πλευρά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς είναι αυτή που θα αναλάβει την μετακίνηση των εμπορευμάτων της ΗΡ στην κεντρική Ευρώπη. Για την εταιρεία, που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης, η έναρξη και η επιτυχής υλοποίηση των μεταφορών αυτών είναι κρίσιμης σημασίας.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ύπαρξη, εντός της Ελεύθερης Ζώνης, της Piraeus Consolidated & Distribution Center, που με σύγχρονες εγκαταστάσεις προσφέρει την δυνατότητα «Cross-docking» με αλλαγή μεταφορικού μέσου μειώνοντας το χρόνο και το κόστος τόσο σε ξηρό, όσο και σε ψυχόμενο φορτίο.
Με τον τρόπο αυτόν, σημείωσε, το φορτίο που προορίζεται για της ανατολικής Μεσογείου, της Βόρειας Αφρικής αλλά και τις Βαλκανικής έχει πλέον πολλαπλάσιες συνδυασμένες επιλογές τόσο στη διαχείρισή του, όσο και στη μεταφορά. «Τώρα πλέον έχουμε τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε ως πύλη φορτίων από και για την Βαλκανική παράλληλα με τη δυνατότητα για Μαύρη Θάλασσα την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική». Η PCT, τόνισε, έχει καταφέρει να έχει πολλές εβδομαδιαίες αφίξεις πλοίων από την Κίνα και την Άπω Ανατολή, καθώς επίσης και ένα σημαντικό δίκτυο πλοίων Feedering για τα περιφερειακά λιμάνια της περιοχής.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη το τελωνειακό καθεστώς Ελεύθερη Ζώνη (Τύπου Ι) διευκολύνει και απλουστεύει τη διαδικασία των συνδυασμένων μεταφορών με όποιο μεταφορικό μέσο επιλεγεί: πλοίο / αυτοκίνητο/ σιδηρόδρομο ή και αεροπλάνο ενώ παρέχει και μια σειρά σημαντικό διευκολύνσεων για το τοπικό εμπόριο.
Εκτός από την σύνδεση του termninal με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν πλέον και στην Ελλάδα καινοτομικές διαδικασίες σε σχέση με το ΦΠΑ για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που θα θελήσουν να εντάξουν την Ελλάδα και τον Πειραιά στα logistics της εφοδιαστικής τους αλυσίδας αντί άλλων χωρών της βόρειας Ευρώπης, τόνισε.
-Πολιτική Βούληση για ανάπτυξη Logistics.
-Σταθερό Εργασιακό περιβάλλον.
-Τελωνειακές διαδικασίες ενταγμένες στο πλαίσιο της Ευρωπαικής Ένωσης.
- Ασφαλές λιμάνι.
- Μεγάλα φυσικά βάθη και boxshape προβλήτες.
-Διευρυμένο ωράριο και απλοποιημένες τελωνειακές διατυπώσεις για το διαμετακομιστικό εμπόριο.
- Πύλη εισόδου και εξόδου φορτίων από και προς την Ασία, τα Βαλκάνια, την ανατολική Μεσόγειο και την Βόρεια Αφρική.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη οι οικονομίες κλίμακας των τράνσιτ φορτίων συμπαρασύρουν σε ανταγωνιστικούς ναύλους και συνδυασμένες μεταφορές και πολλά φορτία που μπορούν να διακινηθούν μέσω της Ελλάδας με τρένο και αυτοκίνητο.
Ο ίδιος τόνισε ότι εκτός από το τρένο η πολιτεία θα πρέπει να βοηθήσει σε ότι αφορά το οδικό δίκτυο αλλά και τους αυτοκινητιστές για να μπορέσουν να ανανεώσουν το στόλο των φορτηγών ώστε να έχουμε ανταγωνιστικές τιμές από και προς την Ευρώπη.
Σύντομα, τόνισε, στα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης θα προστεθεί και θα μας ανταγωνίζεται και το ASYA PORT ,δυναμικότητας τουλάχιστον 2.500.000 Teus, διεκδικώντας τα διακινούμενα φορτία από και προς την βαλκανική και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας στα οποία στοχεύουμε και εμείς. Επιπλέον το στέλεχος της PCT σημείωε ότι ο ανταγωνισμός δεν προέρχεται μόνο από την Τουρκία αφού αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται και τα hubs λιμάνια της ευρύτερης περιοχής, γεγονός που επίσης πρέπει θα θέσει σε επιφυλακή τη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ. Τάσο Βαμβακίδη, Εμπορικό Διευθυντή της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής Cosco, παρότι η συμφωνία ανακοινώθηκε πριν ένα χρόνο, η υλοποίησή της δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς χρειάζεται χρόνος και επαρκής προετοιμασία.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για τα Logistics ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι είναι μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία για να αλλάξουν οι ροές των εμπορευμάτων μιας εταιρείας του μεγέθους της ΗΡ. Ο ίδιος τόνισε ότι ακόμη δεν μπορεί να πει κάποιος με βεβαιότητα πότε θα ξεκινήσουν οι μεταφορές προϊόντων με το σιδηρόδρομο αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αυτό να μην γίνει ως το τέλος του έτους και να πάει για τις αρχές του 2014.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και από την πλευρά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς είναι αυτή που θα αναλάβει την μετακίνηση των εμπορευμάτων της ΗΡ στην κεντρική Ευρώπη. Για την εταιρεία, που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης, η έναρξη και η επιτυχής υλοποίηση των μεταφορών αυτών είναι κρίσιμης σημασίας.
Πύλη για Βαλκάνια, βόρεια Αφρική, Μαύρη Θάλασσα, Μέση Ανατολή
Ο εμπορικός διευθυντής της PCT κ. Βαμβακίδης στην ομιλία του στο πλαίσιο του workshop για τα logistics με θέμα τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, αναφέρθηκε ειδικά στα πλεονεκτήματα του Πειραιά τα οποία μπορούν να τον αναδείξουν σε πύλη της Ευρώπης από και προς την Ασία.Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ύπαρξη, εντός της Ελεύθερης Ζώνης, της Piraeus Consolidated & Distribution Center, που με σύγχρονες εγκαταστάσεις προσφέρει την δυνατότητα «Cross-docking» με αλλαγή μεταφορικού μέσου μειώνοντας το χρόνο και το κόστος τόσο σε ξηρό, όσο και σε ψυχόμενο φορτίο.
Με τον τρόπο αυτόν, σημείωσε, το φορτίο που προορίζεται για της ανατολικής Μεσογείου, της Βόρειας Αφρικής αλλά και τις Βαλκανικής έχει πλέον πολλαπλάσιες συνδυασμένες επιλογές τόσο στη διαχείρισή του, όσο και στη μεταφορά. «Τώρα πλέον έχουμε τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε ως πύλη φορτίων από και για την Βαλκανική παράλληλα με τη δυνατότητα για Μαύρη Θάλασσα την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική». Η PCT, τόνισε, έχει καταφέρει να έχει πολλές εβδομαδιαίες αφίξεις πλοίων από την Κίνα και την Άπω Ανατολή, καθώς επίσης και ένα σημαντικό δίκτυο πλοίων Feedering για τα περιφερειακά λιμάνια της περιοχής.
Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη το τελωνειακό καθεστώς Ελεύθερη Ζώνη (Τύπου Ι) διευκολύνει και απλουστεύει τη διαδικασία των συνδυασμένων μεταφορών με όποιο μεταφορικό μέσο επιλεγεί: πλοίο / αυτοκίνητο/ σιδηρόδρομο ή και αεροπλάνο ενώ παρέχει και μια σειρά σημαντικό διευκολύνσεων για το τοπικό εμπόριο.
Εκτός από την σύνδεση του termninal με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν πλέον και στην Ελλάδα καινοτομικές διαδικασίες σε σχέση με το ΦΠΑ για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που θα θελήσουν να εντάξουν την Ελλάδα και τον Πειραιά στα logistics της εφοδιαστικής τους αλυσίδας αντί άλλων χωρών της βόρειας Ευρώπης, τόνισε.
Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας είναι κυρίως:
-Η Ευρωπαϊκή της ταυτότητα που εγγυάται Σταθερή Πολιτική και Ειρήνη σε σχέση με ανταγωνιστικές χώρες της περιοχής μας.-Πολιτική Βούληση για ανάπτυξη Logistics.
-Σταθερό Εργασιακό περιβάλλον.
-Τελωνειακές διαδικασίες ενταγμένες στο πλαίσιο της Ευρωπαικής Ένωσης.
Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Πειραιά περιλαμβάνονται:
- Πλεονεκτική γεωγραφική θέση.- Ασφαλές λιμάνι.
- Μεγάλα φυσικά βάθη και boxshape προβλήτες.
-Διευρυμένο ωράριο και απλοποιημένες τελωνειακές διατυπώσεις για το διαμετακομιστικό εμπόριο.
- Πύλη εισόδου και εξόδου φορτίων από και προς την Ασία, τα Βαλκάνια, την ανατολική Μεσόγειο και την Βόρεια Αφρική.
Η PTC ενίσχυσε τη θέση της Ελλάδας
Ο κ. Βαμβακίδης υποστήριξης ότι η θέση της Ελλάδας και του Πειραιά ενισχύθηκε από τη παρουσία της PCT, που προσέλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλων ναυτιλιακών και εμπορικών εταιρειών.Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη οι οικονομίες κλίμακας των τράνσιτ φορτίων συμπαρασύρουν σε ανταγωνιστικούς ναύλους και συνδυασμένες μεταφορές και πολλά φορτία που μπορούν να διακινηθούν μέσω της Ελλάδας με τρένο και αυτοκίνητο.
Ο ίδιος τόνισε ότι εκτός από το τρένο η πολιτεία θα πρέπει να βοηθήσει σε ότι αφορά το οδικό δίκτυο αλλά και τους αυτοκινητιστές για να μπορέσουν να ανανεώσουν το στόλο των φορτηγών ώστε να έχουμε ανταγωνιστικές τιμές από και προς την Ευρώπη.
Σκληρός ανταγωνισμός από Τουρκία και όχι μόνο
Αναφερόμενος στο θέμα του ανταγωνισμού ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι η χώρα μας πρέπει να εστιάσει την προσοχή της στην γειτονική Τουρκία η οποία επιδοτεί και ενισχύει την ιδιωτική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη υποδομών, σύγχρονων λιμανιών και δικτύων.Σύντομα, τόνισε, στα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης θα προστεθεί και θα μας ανταγωνίζεται και το ASYA PORT ,δυναμικότητας τουλάχιστον 2.500.000 Teus, διεκδικώντας τα διακινούμενα φορτία από και προς την βαλκανική και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας στα οποία στοχεύουμε και εμείς. Επιπλέον το στέλεχος της PCT σημείωε ότι ο ανταγωνισμός δεν προέρχεται μόνο από την Τουρκία αφού αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται και τα hubs λιμάνια της ευρύτερης περιοχής, γεγονός που επίσης πρέπει θα θέσει σε επιφυλακή τη χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.