Ο Δήμος Πατρέων έχει προσδιορίσει για τις 22 Νοεμβρίου την ημερίδα στην οποία θα κληθούν όλοι οι φορείς όπου θα παρουσιαστούν οι βασικές εναλλακτικές λύσεις, ως προς την υπογειοποίηση της διέλευσης του Σιδηροδρόμου στην Πάτρα. Για την διέλευση, οι εναλλακτικές λύσεις είναι μόνο δύο. Απορρίπτοντας την μία εξ αυτών που είναι η επίγειος, δηλαδή ο νέος Σιδηρόδρομος από το να ακολουθήσει την ήδη υπάρχουσα χάραξη, δεν μένει και η λύση της υπέργειας διαδρομής, που προωθεί τώρα η ΕΡΓΟΣΕ.
Αυτή η λύση, διευκολύνει και την διατήρηση της τοπικής προαστιακής διέλευσης του υπάρχοντος τρένου, που θα είναι στην Πάτρα και αυτή μερικώς υπέργεια.
Όλα τα προβλήματα, που θα προέκυπταν με την υπόγεια σήραγγα, τα είχαμε προβλέψει και εκθέσει δημόσια. Δώσαμε συγκεκριμένες εναλλακτικές λύσεις. Προτείναμε τη διέλευση του σιδηροδρόμου να γίνει υπέργεια και όχι υπόγεια. Ενημερώσαμε την ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών τους λόγους για τους οποίους υποστηρίζαμε την εναλλακτική λύση της υπέργειας διέλευσης του σιδηροδρόμου.
Πέρασαν 4 χρόνια, για να ανακαλύψει η Διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ, ότι η υπόγεια κατασκευή της σήραγγας για την διέλευση των 5 περίπου χιλιομέτρων, είναι ασύμφορος οικονομικά. Προσθέσαμε εμείς τότε, ότι η υπόγεια διέλευση αποδεδειγμένα θα ήταν και ασταθής, επομένως και επικίνδυνη.
Αργά μεν, αλλά καθοριστικά δε, η ΕΡΓΟΣΕ άλλαξε γνώμη επί του προκειμένου. Μετά βεβαιότητας πιέστηκε γι’ αυτό και από τους ενδιαφερόμενους που χρηματοδοτούν αυτά τα έργα. Αναθεωρεί αστοχίες της, ως προς τις επιλογές της, που υποχρεώθηκε να πάρει και από την πίεση των παραγόντων της ντόπιας νομενκλατούρας.
Αντί λοιπόν της υπόγειας σήραγγας, με το υπερβολικό κόστος και την ανασφάλειά της, σε ένα έδαφος που έχει συμπεριφορά πλαστελίνης, είχαμε προτείνει ο Σιδηρόδρομος να διέρχεται σε συνεχόμενη υπέργεια γέφυρα. Φυσιολογικά η κλίση της θα αρχίζει από τον παλιό σταθμό του Αγ. Διονυσίου, για να συνεχίσει σχεδόν οριζόντια έως το νέο λιμάνι.
Έως το σταθμό του Αγ. Διονυσίου, η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι διπλή. Κατόπιν θα μετατρέπεται σε μονή με υπέργεια διαδρομή. Ο χρόνος εκτέλεσης της γέφυρας θα είναι αμελητέος, συγκρινόμενος με την περίπτωση της υπόγειας σήραγγας.
Αποκαθίσταται έτσι, πλήρως η οδική επικοινωνία με την πόλη στην περιοχή Αγ. Διονυσίου. Αναβαθμίζει την εν λόγω περιοχή, δημιουργώντας νέους κοινόχρηστους χώρους, πλατεία, χώρους στάθμευσης. Διευκολύνει πλήρως την ελεύθερη πρόσβαση της πόλης προς τη θάλασσα, όπως επίσης την διέλευση οχημάτων και πεζών στις ελεύθερες πλέον διαβάσεις, από και προς τις χερσαίες ζώνες εκατέρωθεν αυτής.
Σταθμοί θα είναι δύο. Ένας στον παλιό σταθμό του Αγ. Διονυσίου, ο άλλος θα είναι στο νέο λιμάνι, που εκτός των επιβατών, θα υπάρχει και στάθμευση για εκφόρτωση και φόρτωση των κοντέινερ στα τρένα, δια μέσου γεφυρώματος με την αποβάθρα.
Η σιδηροδρομική γέφυρα θα παρουσιάζεται ως σύνολο Αρχιτεκτονικής κομψής κατασκευής, που θα στεφανώνει από την θάλασσα την πόλη της Πάτρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.