Αγώνα δρόμου για να κλείσει μια σειρά από εκκρεμότητες στους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO έχει ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου μέσα στο Δεκέμβριο οι υποψήφιοι μνηστήρες να καταθέσουν τις τελικές δεσμευτικές τους προσφορές για την εξαγορά της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρίας και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού.
Θυμίζουμε ότι στην τελική φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν περάσει η ρουμανική Grup Feroviar Roma (GFR), η γαλλική Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi - RZD).
Όσο για την ROSCO είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάλι η RZD, καθώς επίσης η γαλλική Alstom (σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου), και η γερμανική Siemens.
Πάντως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν ξεκαθαρίσει, πως θα υποβάλλουν δεσμευτική προσφορά μόνο αν εξασφαλίσουν και ένα λιμάνι (όπως της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης) καθώς ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη δικτύου μεταφορών προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας.
Ποιες είναι οι συμβάσεις και γιατί δεν έχουν υπογραφεί
Ποιες είναι οι εκκρεμότητες αυτές ; Πρόκειται για μια σειρά καθοριστικών συμβάσεων που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να έχει υπογράψει εδώ και… χρόνια με το Δημόσιο και τον ΟΣΕ, και είναι αυτές που προκαλούν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την πλευρά των ιδιωτών στο πλαίσιο του διαγωνισμού.
Στην ουσία, οι συμβάσεις αυτές αποτελούν την «προίκα» με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να προσελκύσει τους τρεις ενδιαφερόμενους. Πρόκειται λοιπόν για τις εξής :
Πενταετή σύμβαση Υποχρέωσης Παροχής Δημοσίων Υπηρεσιών με το Δημόσιο, που αφορά στην παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής 50 εκατ. ευρώ. Αντί του ποσού αυτού, δηλαδή των 250 εκατ. ευρώ στην πενταετία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει δημόσια υπηρεσία εξυπηρετώντας δρομολόγια που δεν είναι κερδοφόρα.
Σύμβαση ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ΟΣΕ υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής. Μέσω αυτής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο με τον ΟΣΕ, υπό την τρέχουσα ιδιότητά του ως κυρίου του τροχαίου υλικού. Μεταφέρεται το τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο, το οποίο και θα το νοικιάζει στο εξής στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τόσα χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει το τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ. Πλέον, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης θεμάτων που άπτονται των κρατικών ενισχύσεων, ο ΟΣΕ παύει να έχει την παραμικρή σχέση με τις εμπορικές δραστηριότητες και μένει απλώς ως ο διαχειριστής της υποδομής.
Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ROSCO.
Να σημειώσουμε ότι όλες αυτές οι συμβάσεις έπρεπε να είναι ήδη υπογεγραμμένες με βάση τα διεθνή πρότυπα, πολύ πριν καν ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Οπως ωστόσο λένε άνθρωποι που παρακολουθούν τις εξελίξεις «πράγματι ήταν έτοιμες αλλά σε μια … εικονική πραγματικότητα».
Θυμίζουμε ότι στην τελική φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν περάσει η ρουμανική Grup Feroviar Roma (GFR), η γαλλική Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi - RZD).
Όσο για την ROSCO είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάλι η RZD, καθώς επίσης η γαλλική Alstom (σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου), και η γερμανική Siemens.
Πάντως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν ξεκαθαρίσει, πως θα υποβάλλουν δεσμευτική προσφορά μόνο αν εξασφαλίσουν και ένα λιμάνι (όπως της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης) καθώς ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη δικτύου μεταφορών προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας.
Ποιες είναι οι συμβάσεις και γιατί δεν έχουν υπογραφεί
Ποιες είναι οι εκκρεμότητες αυτές ; Πρόκειται για μια σειρά καθοριστικών συμβάσεων που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να έχει υπογράψει εδώ και… χρόνια με το Δημόσιο και τον ΟΣΕ, και είναι αυτές που προκαλούν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την πλευρά των ιδιωτών στο πλαίσιο του διαγωνισμού.
Στην ουσία, οι συμβάσεις αυτές αποτελούν την «προίκα» με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να προσελκύσει τους τρεις ενδιαφερόμενους. Πρόκειται λοιπόν για τις εξής :
Πενταετή σύμβαση Υποχρέωσης Παροχής Δημοσίων Υπηρεσιών με το Δημόσιο, που αφορά στην παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής 50 εκατ. ευρώ. Αντί του ποσού αυτού, δηλαδή των 250 εκατ. ευρώ στην πενταετία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει δημόσια υπηρεσία εξυπηρετώντας δρομολόγια που δεν είναι κερδοφόρα.
Σύμβαση ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ΟΣΕ υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής. Μέσω αυτής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο με τον ΟΣΕ, υπό την τρέχουσα ιδιότητά του ως κυρίου του τροχαίου υλικού. Μεταφέρεται το τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο, το οποίο και θα το νοικιάζει στο εξής στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τόσα χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει το τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ. Πλέον, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης θεμάτων που άπτονται των κρατικών ενισχύσεων, ο ΟΣΕ παύει να έχει την παραμικρή σχέση με τις εμπορικές δραστηριότητες και μένει απλώς ως ο διαχειριστής της υποδομής.
Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ROSCO.
Να σημειώσουμε ότι όλες αυτές οι συμβάσεις έπρεπε να είναι ήδη υπογεγραμμένες με βάση τα διεθνή πρότυπα, πολύ πριν καν ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Οπως ωστόσο λένε άνθρωποι που παρακολουθούν τις εξελίξεις «πράγματι ήταν έτοιμες αλλά σε μια … εικονική πραγματικότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.