Εντός του πρώτου τριμήνου του 2014 εκτιμάται ότι θα έχει "κλείσει" το θέμα της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επισήμανε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, με αφορμή τη λήξη, στις 16/9, τής προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% των μετοχών της εταιρείας....
Ο ίδιος επισήμανε ότι, αν και δεν εμπλέκεται ουσιαστικά στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, την οποία διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι τόσο το τίμημα που θα προσφέρει ο ιδιώτης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο το επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης, που θα προτείνει.
‘Οπως είπε, αν το επενδυτικό σχέδιο αναπτυχθεί στη σωστή κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών προς τα Βαλκάνια, την Αυστρία και τη Γερμανία, με εκμετάλλευση του δικαιώματος έλξης που διαθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώς ευρωπαϊκή εταιρεία, αυτή θα μπορούσε να εξελιχθεί δυναμικά και να απασχολεί στην επόμενη τετραετία 3000-4000 εργαζομένους, έναντι περίπου 700-800 σήμερα.
Σε προχωρημένες συνομιλίες με την κοινοπραξία του TAP για τη μεταφορά σωλήνων
Εν αναμονή των εξελίξεων, ο κ.Ζηλιασκόπουλος γνωστοποίησε ακόμη ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ -η οποία, σημειωτέον, αναμένεται να κλείσει την τρέχουσα χρήση με καθαρά κέρδη της τάξης του 1 έως 2 εκατ. ευρώ και τζίρο 142 έως 145 εκατ- βρίσκεται “σε προχωρημένες συνομιλίες” με την κοινοπραξία του Διαδριατικού Αγωγού (TAP), προκειμένου ν’ αναλάβει τη σιδηροδρομική μεταφορά των σωλήνων, που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του.
Βέβαια, πολλά -ώς προς το αίσιο τέλος των διαπραγματεύσεων- θα εξαρτηθούν από το ποιος θα αναλάβει τελικά την κατασκευή των σωλήνων, είτε αυτός είναι ο ελληνικός όμιλος ΒΙΟΧΑΛΚΟ είτε τουρκική εταιρεία.
Από τον Οκτώβριο το εμπορικό τρένο στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Εξάλλου, εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η καθημερινή σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης με τρένο μεταφοράς εμπορευμάτων.
“Ηδη, 25-30 εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), έχουν συνυπογράψει κοινή συμφωνία να συνδράμουν με τα δικά τους φορτία στην επιτυχία του εγχειρήματος, ενώ στις 26 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχη ενημερωτική συνάντηση-σύσκεψη και με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος”, γνωστοποίησε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.
Η διακίνηση εμπορευμάτων αποφέρει σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναπληρώνοντας τις απώλειες από τα επιβατικά δρομολόγια. ‘Ετσι, χάρη και στη συμφωνία με τον ΣΕΒ, ο τζίρος από τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει μέχρι το τέλος του 2014 στα 30 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 20-23 εκατ. ευρώ σήμερα.
“Εχουμε καλή εικόνα για τα φορτία με αφετηρία και προορισμό την Ελλάδα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ.Ζηλιασκόπουλος και πρόσθεσε ότι, μετά και την πρόσφατη συμφωνία με τη Hewlett Packard, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ “κοιτάζει” και προς ενδεχόμενες συνεργασίες, με άλλες μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.
Όσον αφορά, τέλος, το σιδηροδρομικό δίκτυο, υποστήριξε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρεώνεται προβλήματα συντήρησης του δικτύου, τα οποία ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, όπως αυτά παρατηρούνται στον ορεινό όγκο του Μπράλου, στη διαδρομή Θεσσαλονίκη- Αθήνα. Πρόσθεσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητάει αυτές τις ημέρες και επιδιώκει την υπογραφή μιας σύμβασης δικτύου με τον ΟΣΕ, στον οποίο καταβάλλει ετησίως περίπου 20- 25 εκατ. ευρώ για τη χρήση της υποδομής.
matrix24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.