Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) εκδήλωσαν κατ' αρχάς το ενδιαφέρον τους για απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο του διαγωνισμού για πώληση του 100% της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Θέλουν όμως πακέτο τη Rosco και τον ΟΛΘ.
Διέξοδο στη Μεσόγειο, παρακάμπτοντας την Τουρκία και τα στενά του Βοσπόρου, αναζητούν διακαώς οι Ρώσοι, που αυτό το διάστημα εμπλέκονται στην υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) εκδήλωσαν κατ' αρχάς το ενδιαφέρον τους για την απόκτησή της στο πλαίσιο του διαγωνισμό για την πώληση του 100% της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Μάλιστα, για τη διεκδίκηση υπάρχει σύμπλευση με τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τον οποίο οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν ήδη συνεργασία.
Στην υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επανήλθε, με νέες δηλώσεις του, ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος επανέλαβε, για μία ακόμη φορά, το ενδιαφέρον της Ρωσίας όχι μόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για τη ROSCO, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι αποκρατικοποιήσεις αυτές θα συνδυαστούν με την αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Ο Ρώσος αξιωματούχος ο οποίος, να σημειώσουμε, ανήκει στο στενό περιβάλλον του προέδρου Πούτιν, και έχει βρεθεί στη χώρα μας επανειλημμένως, τόνισε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέθεσαν την αρχική αίτηση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών. "Και τώρα θα δούμε υπό ποιους όρους και τι εξελίσσεται εκεί. Απ' όσο καταλαβαίνω, η Ελλάδα ετοιμαζόταν να λήξει αυτό το ζήτημα έως το τέλος του έτους", σημείωσε ο κ. Γιακούνιν στο ρωσικό πρακτορείο Ιντερφάξ.
Το ρωσικό πρακτορείο ανέφερε ότι σύμφωνα με τους όρους της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης οι αιτήσεις έπρεπε να κατατεθούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου, κι επιπλέον ότι "το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο βασικά λιμάνια της χώρας, το 2012 είχε διακινήσει 4,4 εκατ. τόνους εμπορευμάτων και 317.000 TEUs (εμπορευματοκιβώτια) με καθαρά κέρδη 5,13 εκατ. ευρώ".
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποτελούν τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στον κόσμο, ανήκουν στο κράτος και έχουν περισσότερους από 1 εκατομμύριο εργαζόμενους. Διαθέτουν ένα πολυδαίδαλο δίκτυο που ενώνει απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες περιοχές της Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής που έχουν προβληματικό οδικό δίκτυο και είναι πολύ μακριά από το κέντρο της χώρας.
Το λιμάνι της ακριτικής πόλης πολύ σύντομα θα αναβαθμιστεί σημαντικά καθώς θα αποκτήσει σύνδεση με τον σιδηρόδρομο. Το έργο προχωρά και μια χρόνια εκκρεμότητα θα βρει τη λύση της καθώς, όντας τυφλό, το λιμάνι δεν είχε την ανάπτυξη που θα του επέτρεπε η στρατηγική του θέση.
Η σιδηροδρομική του σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο θα δώσει έναν εναλλακτικό, πιο σύντομο και πιο φθηνό, δρόμο στα εμπορεύματα που έχουν ως προορισμό τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και σήμερα πρέπει να διέλθουν υποχρεωτικά μέσω των στενών του Βοσπόρου, που είναι λύση ακριβή αλλά και κορεσμένη.
Εφόσον όμως λειτουργήσει η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο τα εμπορεύματα θα μπορούν μέσω της Βουλγαρίας να φτάνουν στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και από εκεί στον τελικό προορισμό τους με χαμηλότερο κόστος.
Το όφελος, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, είναι κάτι περισσότερο από υπολογίσιμο, αφού με την υλοποίηση της γραμμής το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με τη Βουλγαρία και τους λιμένες στη Βάρνα και στο Μπουργκάς, προσφέροντας έναν εναλλακτικό δρόμο μετακίνησης των εμπορευμάτων έναντι των στενών του Βοσπόρου.
Ο χρόνος διακίνησης των εμπορευμάτων θα μειωθεί σε 6 μόλις ώρες, έναντι περίπου 2,5 ημερών που χρειάζονται σήμερα, και αυτή είναι μια προοπτική απέναντι στην οποία δεν μένουν καθόλου αδιάφοροι οι Ρώσοι.
της Μάρως Τσαντήλα
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) εκδήλωσαν κατ' αρχάς το ενδιαφέρον τους για την απόκτησή της στο πλαίσιο του διαγωνισμό για την πώληση του 100% της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Μάλιστα, για τη διεκδίκηση υπάρχει σύμπλευση με τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τον οποίο οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν ήδη συνεργασία.
Στην υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επανήλθε, με νέες δηλώσεις του, ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος επανέλαβε, για μία ακόμη φορά, το ενδιαφέρον της Ρωσίας όχι μόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για τη ROSCO, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι αποκρατικοποιήσεις αυτές θα συνδυαστούν με την αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Ο Ρώσος αξιωματούχος ο οποίος, να σημειώσουμε, ανήκει στο στενό περιβάλλον του προέδρου Πούτιν, και έχει βρεθεί στη χώρα μας επανειλημμένως, τόνισε ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέθεσαν την αρχική αίτηση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών. "Και τώρα θα δούμε υπό ποιους όρους και τι εξελίσσεται εκεί. Απ' όσο καταλαβαίνω, η Ελλάδα ετοιμαζόταν να λήξει αυτό το ζήτημα έως το τέλος του έτους", σημείωσε ο κ. Γιακούνιν στο ρωσικό πρακτορείο Ιντερφάξ.
Το ρωσικό πρακτορείο ανέφερε ότι σύμφωνα με τους όρους της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης οι αιτήσεις έπρεπε να κατατεθούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου, κι επιπλέον ότι "το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο βασικά λιμάνια της χώρας, το 2012 είχε διακινήσει 4,4 εκατ. τόνους εμπορευμάτων και 317.000 TEUs (εμπορευματοκιβώτια) με καθαρά κέρδη 5,13 εκατ. ευρώ".
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποτελούν τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στον κόσμο, ανήκουν στο κράτος και έχουν περισσότερους από 1 εκατομμύριο εργαζόμενους. Διαθέτουν ένα πολυδαίδαλο δίκτυο που ενώνει απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες περιοχές της Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής που έχουν προβληματικό οδικό δίκτυο και είναι πολύ μακριά από το κέντρο της χώρας.
Μεγάλες οι προοπτικές με την αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Με προμετωπίδα την RZD, οι Ρώσοι επιδιώκουν να αποκτήσουν πρόσβαση στις συνδυασμένες μεταφορές αποκτώντας όχι μόνο τη σιδηροδρομική εταιρεία, αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι πέρα από τον ΟΛΘ ρωσικό ενδιαφέρον υπάρχει επίσης και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται σε μια περιοχή στρατηγικής σημασίας για τη Ρωσία.Το λιμάνι της ακριτικής πόλης πολύ σύντομα θα αναβαθμιστεί σημαντικά καθώς θα αποκτήσει σύνδεση με τον σιδηρόδρομο. Το έργο προχωρά και μια χρόνια εκκρεμότητα θα βρει τη λύση της καθώς, όντας τυφλό, το λιμάνι δεν είχε την ανάπτυξη που θα του επέτρεπε η στρατηγική του θέση.
Η σιδηροδρομική του σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο θα δώσει έναν εναλλακτικό, πιο σύντομο και πιο φθηνό, δρόμο στα εμπορεύματα που έχουν ως προορισμό τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και σήμερα πρέπει να διέλθουν υποχρεωτικά μέσω των στενών του Βοσπόρου, που είναι λύση ακριβή αλλά και κορεσμένη.
Εφόσον όμως λειτουργήσει η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο τα εμπορεύματα θα μπορούν μέσω της Βουλγαρίας να φτάνουν στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και από εκεί στον τελικό προορισμό τους με χαμηλότερο κόστος.
Το όφελος, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, είναι κάτι περισσότερο από υπολογίσιμο, αφού με την υλοποίηση της γραμμής το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με τη Βουλγαρία και τους λιμένες στη Βάρνα και στο Μπουργκάς, προσφέροντας έναν εναλλακτικό δρόμο μετακίνησης των εμπορευμάτων έναντι των στενών του Βοσπόρου.
Ο χρόνος διακίνησης των εμπορευμάτων θα μειωθεί σε 6 μόλις ώρες, έναντι περίπου 2,5 ημερών που χρειάζονται σήμερα, και αυτή είναι μια προοπτική απέναντι στην οποία δεν μένουν καθόλου αδιάφοροι οι Ρώσοι.
της Μάρως Τσαντήλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.