Μέχρι την πρώτη προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με ενδιάμεσες στάσεις στις δυτικές συνοικίες, φιλοδοξούν να φέρουν τον προαστιακό σιδηρόδρομο ο κεντρικός δήμος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοινώθηκε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, από τον δήμαρχο ....Γιάννη Μπουτάρη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.
Αν και η υποδομή που θα επιτρέψει στο όλο εγχείρημα να γίνει πράξη υπάρχει ήδη στο μεγαλύτερο μέρος της (ακόμη και αν πρόκειται για "θαμμένες" σήμερα γραμμές), ωστόσο η υλοποίηση του έργου στην πράξη εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου ένα - δύο χρόνια, καθώς - μεταξύ άλλων - χρειάζεται να εκπονηθούν οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές μελέτες, να ολοκληρωθεί ενιαία ηλεκτροκίνηση, αλλά και να κλείσει το θέμα της χρηματοδότησης και η τελική συμφωνία.
Η προέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου (που σήμερα εξυπηρετεί το Κιλκίς και την Εδεσσα) μέχρι το λιμάνι, θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020, όπως γνωστοποίησε ο κ. Μπουτάρης, σύμφωνα με τον οποίο η απόσταση από το Ελευθέριο Κορδελιό μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης θα διανύεται πλέον σε δέκα λεπτά. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι στο σημείο όπου θα καταλήγει το τρένο, θα υπάρχει και τερματικός σταθμός της παράκτιας συγκοινωνίας, γεγονός που διαμορφώνει νέες προοπτικές για τις μεταφορές.
Από την πλευρά του, ο κ. Ζηλιασκόπουλος επεσήμανε ότι οι πιθανές στάσεις που θα κάνει το τρένο θα είναι σε Σίνδο (ώστε να εξυπηρετείται το ΤΕΙ και η Βιομηχανική Περιοχή), Ελευθέριο Κορδελιό (στο ύψος της αστυνομίας), Αμπελοκήπους - Μενεμένη (στο City Gate), στα Δικαστήρια και τελικά στο λιμάνι. Κατά τον ίδιο, αντίστοιχο εγχείρημα με την προέκταση του προαστιακού έχει ήδη γίνει στην Πάτρα, το οποίο, αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, όχι απλά ολοκληρώθηκε σε μόλις τρεις μήνες, αλλά σήμερα διακινεί 8000 επιβάτες καθημερινά.
Με τρένο στη Σίνδο τα ανακυκλώσιμα;
Πάντως, η προέκταση του προαστιακού δεν είναι το μοναδικό εγχείρημα, που ο δήμος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθούν από κοινού. Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις των δύο πλευρών για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης ανακυκλώσιμων υλικών από την περιοχή του οικοπέδου του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού (στα όρια του λιμανιού) μέχρι το Κέντρο Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Σίνδου με τρένο. Από την κίνηση αυτή, ο Δήμος εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό όφελος, αλλά και η ενδεχόμενη θετική επίδραση στα ανταποδοτικά τέλη που θα πληρώνουν οι πολίτες μελλοντικά.
Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, σήμερα, τα ανακυκλώσιμα υλικά στον Δήμο μεταφέρονται καθημερινά με περίπου 30 δρομολόγια οχημάτων, τα οποία διανύουν συνολικά 1200 χλμ ημερησίως. Αν αυτό πολλαπλασιαστεί με τις ημέρες του μήνα, προκύπτει μια εξοικονόμηση της τάξης των 150.000 ευρώ τον μήνα.
"Αρχικά θα καταγράψουμε τις λεπτομέρειες της συνεργασίας μας σε προγραμματική συμφωνία και τη συνέχεια θα ζητήσουμε από τη ΓΑΙΟΣΕ (σ.σ. ιδιοκτήτρια της έκτασης) την απλή χρήση του οικοπέδου" σημείωσε ο κ. Μπουτάρης. Νεότερη συνάντηση για το θέμα θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.