|
|
|
|
Η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβραβεύει» τους συχνούς επιβάτες, λάτρεις του τρένου, ταξιδιώτες που επιλέγουν συστηματικά τους συρμούς του ΟΣΕ για τις μετακινήσεις τους στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. «Στον αέρα» της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (www.trainose.gr) βρίσκεται πλέον, προσβάσιμο στο επιβατικό κοινό, το πρόγραμμα «trainose rewards», το οποίο επιβραβεύει με ποικίλους τρόπους τους πιο πιστούς του πελάτες. Στο σύστημα μπορεί κανείς να εγγραφεί ώστε να λαμβάνει ενημέρωση για τις προσφορές που δικαιούται ανάλογα με τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί.
Σε πρώτη φάση το σύστημα επιβράβευσης αφορά στους διαδικτυακούς πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσους δηλαδή κλείνουν εισιτήριο με το πάτημα ενός κουμπιού. Σε δεύτερο χρόνο, μέσα στον Οκτώβριο, στο πρόγραμμα επιβράβε
υσης συχνών επιβατών θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι επιβάτες. Η διάκριση γίνεται, σε αυτή τη φάση, καθώς το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει τα στοιχεία και τις ταξιδιωτικές επιλογές των επιβατών οι οποίοι αγοράζουν εισιτήριο μέσω Διαδικτύου όπου καταχωρίζουν τα πλήρη στοιχεία τους. Στην επόμενη φάση θα παρέχεται η δυνατότητα σε όσους αγοράζουν εισιτήριο από το γκισέ να διατηρούν ένα μοναδικό αριθμό επιβάτη τον οποίο θα δίνουν στον υπάλληλο του ΟΣΕ όποτε αγοράζουν εισιτήριο, ώστε να καταγράφον
ται τα ταξίδια που πραγματοποιούν. Οταν θα συγκεντρώνεται ένας συγκεκριμένος αριθμός ταξιδιών στο αρχείο του μεμονωμένου αυτού αριθμού, θα ενημερώνεται ο επιβάτης ότι δικαιούται κάποιας έκπτωσης ή κάποιας προσφοράς από αυτές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Πρόκειται για ένα σύστημα αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών μιλίων που διαθέτουν οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες για τους συστηματικούς τους επιβάτες.
«Στόχος μας δεν είναι η αύξηση των εσόδων μας, αλλά η επαφή με τον πελάτη μας, να γίνει πιο προσωπική η σχέση μας, ο οποίος θα μπορεί να εκφράζει και τις παρατηρήσεις του όσον αφορά στις υπηρεσίες μας», περιγράφει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος. «Οταν η παρατήρηση, η καταγγελία, το παράπονο του ταξιδιώτη παύουν να είναι ανώνυμα, είναι πιο αξιόπιστα και μπορούμε κι εμείς ως εταιρεία να ανταποκριθούμε πιο άμεσα στις ανάγκες του», εξηγεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος, που επισημαίνει ότι στη διεθνή βιβλιογραφία είναι καταγεγραμμένο ότι η πιστή σχέση μεταξύ επιβάτη και εταιρείας δεσμεύει, κατά κάποιον τρόπο, τον ταξιδιώτη στο μέσο.
Ρεύμα μετακινήσεωνΑπό την έως τώρα καταγραφή των προτιμήσεων των επιβατών –που πραγματοποιήθηκε κατά τη φάση μελέτης και κατασκευής του συστήματος– έχει διαπιστωθεί ότι η πλειονότητα των μετακινήσεων διεξάγονται από την περιφέρεια προς την Αθήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περίπου 70% των επιβατών ταξιδεύουν από την περιφέρεια προς την Αθήνα, ενώ το ρεύμα μετακινήσεων από την Αθήνα προς την περιφέρεια είναι περιορισμένο.
Οι περισσότεροι συχνοί επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινούν το ταξίδι τους από τη Λάρισα, πληροφορία η οποία θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμη για τη διοίκηση της εταιρείας. «Γνωρίζοντας το σημείο προέλευσης του ταξιδιώτη, είναι πιο εύκολο να τον προσεγγίσουμε, να δουλέψουμε πάνω στις ανάγκες του και να προχωρήσουμε σε προωθητικές ενέργειες που του ταιριάζουν», σημειώνει ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ των συχνών επιβατών της, προσπαθώντας να καταγράψει τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους, ώστε να μπορεί να δημιουργήσει το τελικό μοντέλο επιβράβευσης. Διαπιστώθηκε, μάλιστα, ότι στο σύνολο του 2012 οι επαναλαμβανόμενοι επιβάτες (εκείνοι που ταξιδεύουν πάνω από δύο ή τρεις φορές τον μήνα) ανήλθαν στους 200.000. Το πρόγραμμα επιβρ
άβευσης επιβατών σχεδιάστηκε με βάση τις πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω Διαδικτύου, η αξία των οποίων διαμορφώθηκε στα 15 εκατ. ευρώ το 2012.
Στο μεταξύ, η κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πρώτο 6μηνο του 2013 διαμορφώθηκε σε μόλις 364.000 ευρώ. Στόχος της εταιρείας αυτή τη στιγμή είναι το σύνολο του έτους να «κλείσει» με κέρδη 1-1,5 εκατ. ευρώ.
Προτεραιότητα στα εκπτωτικά εισιτήριαΑναλυτικά, το πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών (trainose rewards) αφορά στην παροχή εκπτώσεων ανάλογα με το ποσό που δαπανά ο κάθε επιβάτης για σιδηροδρομικά ταξίδια σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Σε περίπτωση που, για παράδειγμα, επιβάτης έχει αγοράσει εισιτήρια αξίας 200 ευρώ μέσα σε έξι μήνες, το επόμενο εξάμηνο θα του παρέχεται έκπτωση 10%-20% στην αγορά σιδηροδρομικών προϊόντων. Την ίδια στιγμή αναμένεται να παρέχεται προτερα
ιότητα στους συχνούς επιβάτες όσον αφορά στα εκπτωτικά εισιτήρια. Σε περίπτωση, δηλαδή, που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ρίξει» στην αγορά τα εκπτωτικά της εισιτήρια (όπως π.χ. αξίας 9 ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη) το σύστημα κρατήσεων θα δίνει πρόσβαση σ
ε αυτά μία εβδομάδα νωρίτερα στους συχνούς επιβάτες και στη συνέχεια στους υπόλοιπους.
Η κάθε μορφή προσφοράς και επιβράβευσης θα αφορά σε άλλο ποσό αγοράς εισιτηρίων και συστηματικών επιβατών. Μεταξύ των μορφών επιβράβευσης περιλαμβάνεται η δωρεάν αναβάθμιση στην πρώτη θέση για παράδειγμα ή η παροχή δωρεάν γεύματος σε επιβάτες που έχουν ήδη επιλέξει την πρώτη θέση. Η εταιρεία δεν αναμένει ποσοστικοποιημένα αποτελέσματα από την παροχή των εκπτώσεων και των προσφορών. Στόχος, όπως επισημαίνουν στελέχη της, δεν είναι η ενίσχυση των εσόδων, αλλά η διαμόρφωση εργαλείων που θα οδηγήσουν στη βελτίωση των υπηρεσιών της.
|
|
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.