Διατεθειμένοι να επενδύσουν κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζονται οι Ρώσοι, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων RZD Βλαντιμίρ Γιακούνιν, εφόσον φυσικά ικανοποιηθεί το αίτημά τους για πώληση «πακέτο» με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αυτό ανέφερε σε δηλώσεις του χθες ο ισχυρός άνδρας της RZD, τονίζοντας χαρακτηριστικά «θέλουμε να επενδύσουμε πολλά χρήματα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ», προσθέτοντας με νόημα, «εφόσον είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι η ελληνική κυβέρνηση θα μας στηρίξει».
Στο μεταξύ, σήμερα πρόκειται να μάθουμε τους υποψηφίους που θα μονομαχήσουν στην τελική φάση των διαγωνισμών για την εξαγορά τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της επισκευαστικής εταιρείας ROSCO.
Την προεπιλογή πρόκειται να ανακοινώσει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ που συνεδριάζει σήμερα με κεντρικό θέμα στην ατζέντα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO, χωρίς να αποκλείεται να ληφθούν αποφάσεις και για άλλα κρίσιμα ζητήματα, όπως για το διαγωνισμό του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Θυμίζουμε ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει τρία σχήματα, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français), η ρουμανική Grampet Group που ελέγχει την ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων Grup Feroviar Roma(GFR) και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi). Οι δύο πρώτοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνοι τους, ενώ στην προσφορά της RZD συμμετέχει η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Σήμερα, θα αποφασιστεί ποιοι εξ αυτών προκρίνονται στη δεύτερη και τελική φάση.
Το ίδιο πρόκειται να αποφασιστεί και για τον διαγωνισμό της ROSCO, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Και εδώ τρία σχήματα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον : Η γαλλική Alstom, η γερμανική Siemens και πάλι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι. Επρόκειτο για συμμετοχές αναμενόμενες καθώς και οι τρεις εταιρείες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εδώ και καιρό είχαν αφήσει να διαφανεί η πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ROSCO.
Γάλλοι και Ρώσοι τα θέλουν όλα
Με δεδομένο πάντως ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO πηγαίνουν χέρι – χέρι, παρότι δεν πρόκειται για ενιαίο διαγωνισμό, από τις συμμετοχές στους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς προκύπτει πως Γάλλοι και Ρώσοι διεκδικούν τόσο την συντήρηση του τροχαίου υλικού όσο και την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει υποψήφιος επενδυτής που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την μία μόνο εταιρεία, δηλαδή οι Ρουμάνοι της Grampet Group και οι Γερμανοί της Siemens.
Αυτό ανέφερε σε δηλώσεις του χθες ο ισχυρός άνδρας της RZD, τονίζοντας χαρακτηριστικά «θέλουμε να επενδύσουμε πολλά χρήματα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ», προσθέτοντας με νόημα, «εφόσον είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι η ελληνική κυβέρνηση θα μας στηρίξει».
Στο μεταξύ, σήμερα πρόκειται να μάθουμε τους υποψηφίους που θα μονομαχήσουν στην τελική φάση των διαγωνισμών για την εξαγορά τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της επισκευαστικής εταιρείας ROSCO.
Την προεπιλογή πρόκειται να ανακοινώσει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ που συνεδριάζει σήμερα με κεντρικό θέμα στην ατζέντα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO, χωρίς να αποκλείεται να ληφθούν αποφάσεις και για άλλα κρίσιμα ζητήματα, όπως για το διαγωνισμό του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Θυμίζουμε ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει τρία σχήματα, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français), η ρουμανική Grampet Group που ελέγχει την ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων Grup Feroviar Roma(GFR) και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi). Οι δύο πρώτοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνοι τους, ενώ στην προσφορά της RZD συμμετέχει η ελληνική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Σήμερα, θα αποφασιστεί ποιοι εξ αυτών προκρίνονται στη δεύτερη και τελική φάση.
Το ίδιο πρόκειται να αποφασιστεί και για τον διαγωνισμό της ROSCO, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Και εδώ τρία σχήματα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον : Η γαλλική Alstom, η γερμανική Siemens και πάλι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι. Επρόκειτο για συμμετοχές αναμενόμενες καθώς και οι τρεις εταιρείες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εδώ και καιρό είχαν αφήσει να διαφανεί η πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ROSCO.
Γάλλοι και Ρώσοι τα θέλουν όλα
Με δεδομένο πάντως ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO πηγαίνουν χέρι – χέρι, παρότι δεν πρόκειται για ενιαίο διαγωνισμό, από τις συμμετοχές στους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς προκύπτει πως Γάλλοι και Ρώσοι διεκδικούν τόσο την συντήρηση του τροχαίου υλικού όσο και την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει υποψήφιος επενδυτής που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την μία μόνο εταιρεία, δηλαδή οι Ρουμάνοι της Grampet Group και οι Γερμανοί της Siemens.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.