Συνεχίζεται ο τεμαχισμός των σιδηροδρομικών υποδομών προς όφελος ιδιωτών. Έτσι, μετά τους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, σειρά παίρνει η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τον Νοέμβριο αναμένεται η κατάθεση στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ του φακέλου για την προκήρυξη διαγωνισμών, με αντικείμενο την εύρευση των αναδόχων, που θα αναλάβουν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου για τα επόμενα εφτά χρόνια
Όσον αφορά το οικονομικό αντάλλαγμα, αυτό θα ποικίλει ανάλογα με την έκταση της σιδηροδρομικής υποδομής, αλλά και το μέγεθος της συντήρησης. Ποιοι τρίβουν τα χέρια τους; Μα φυσικά, οι χρόνιοι προμηθευτές συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ, όπως η γερμανική Siemens και η γαλλική Alstom, αλλά και οι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ).
Το υπάρχον προσωπικό του ΟΣΕ που απασχολείται με τη συντήρηση του δικτύου, θα απορροφηθεί από τον οργανισμό, κυρίως σε θέσεις που σχετίζονται με τη σηματοδότηση και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, ενώ σημαντικό μέρος θα αναλάβει ρόλο ελεγκτή της συντήρησης, συνεπικουρώντας το έργο που θα παρέχουν οι ιδιώτες.
Ο ΟΣΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της συντήρησης, με στόχο την ελαχιστοποίηση των οχλήσεων στην κυκλοφορία της γραμμής, ώστε να αποτραπεί η επιβολή ρητρών αποζημίωσης του χρήστη (της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή όποιας άλλης εταιρείας), σε βάρος του ΟΣΕ.
Στελέχη του οργανισμού εκτιμούν ότι οι υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τη διατήρηση της υποδομής θα αυξηθούν γεωμετρικά τα επόμενα χρόνια, καθώς αναμένεται κατακόρυφη αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η αύξηση αυτή προέρχεται από την αποκατάσταση των συνδέσεων του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με τα γειτονικά δίκτυα (διευρωπαϊκός άξονας 10, μέσω Σκοπίων και Σερβίας, διευρωπαϊκός άξονας 22, μέσω Βουλγαρίας) και από την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης(2017) που θα αυξήσει τη χωρητικότητα της γραμμής.
Στόχος του ΟΣΕ είναι να έχει 2 πηγές εσόδων και 2 εξόδων: έσοδα από την κρατική επιχορήγηση (περίπου 100 εκατ. ετησίως) και τα τέλη χρήσης και έξοδα από τη μισθοδοσία (συν τα πάγια) και την σύμβαση για τη συντήρηση της γραμμής.
απο metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.