Το μεγάλο σιδηροδρομικό στοίχημα της Θεσσαλίας
Από μέρα σε μέρα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την Α` φάση της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Λάρισα-Βόλος. Το πρώτο έργο αφορά στην αναβάθμιση της επιδομής και των σταθμών σε όλο το παραπάνω τμήμα. Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 9 Ιουλίου 2013 και από την διαγωνιστική διαδικασία ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία Λ.ΡΗΓΑΣ με έκπτωση 44%.
Φορέας υλοποίησης είναι ο ΟΣΕ ενώ η Περιφέρεια Λάρισας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση αυτού του έργου καθώς έχοντας το ως έργο ύψιστης προτεραιότητας για τη Θεσσαλία κατάφερε να το φέρει στην επιφάνεια και σήμερα να το βλέπουμε να υλοποιείται.
Αν δεν έχουμε απρόοπτα της τελευταίας στιγμής το έργο θα ξεκινήσει μέχρι τον Δεκέμβριο και 2 χρόνια αργότερα (προς το τέλος του 2015) θα έχει ολοκληρωθεί. Ο αρχικός προυπολογισμός του έργου ήταν 8.8εκ.ευρώ ενώ η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη καθώς είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η Α΄ Φάση περιλαμβάνει τις απαιτούμενες εργασίες για την αναβάθμιση της Σιδ. Γραμμής, καθώς και την εξασφάλιση με Α.Σ.Ι.Δ. Αφύλακτων Ισόπεδων Διαβάσεων, τη βελτίωση βατότητας των Ισόπεδων Διαβάσεων και την Αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών.
Σκοπός των ανωτέρω επεμβάσεων είναι η λειτουργία ηλεκτροκίνησης για ταχύτητα συρμών μέχρι και 120 km/h και η μείωση του χρόνου διαδρομής Λάρισα – Βόλος σε 35 λεπτά .
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού αλλά και των λοιπών έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά (από τις αρχές του 2016).
ΕΡΓΑ Β`ΦΑΣΗΣ
Για να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος είναι απαραίτητο και ένα δεύτερο έργο (Β`φάση) που είναι η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης. Το έργο αυτό έχει φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ και ακόμα δεν έχει δημοπρατηθεί.
Ωστόσο για αυτό το έργο της Β΄ Φάσης τα πράγματα πάνε καλά καθώς βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση ενώ έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης. Η δημοπράτηση του αναμένεται εντός του 2014u ενώ η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη από το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.
Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), συνολικού προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εντάχθηκε στις 19.6.2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετά από πρόταση του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
(απο το ypodomes)
Φορέας υλοποίησης είναι ο ΟΣΕ ενώ η Περιφέρεια Λάρισας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση αυτού του έργου καθώς έχοντας το ως έργο ύψιστης προτεραιότητας για τη Θεσσαλία κατάφερε να το φέρει στην επιφάνεια και σήμερα να το βλέπουμε να υλοποιείται.
Αν δεν έχουμε απρόοπτα της τελευταίας στιγμής το έργο θα ξεκινήσει μέχρι τον Δεκέμβριο και 2 χρόνια αργότερα (προς το τέλος του 2015) θα έχει ολοκληρωθεί. Ο αρχικός προυπολογισμός του έργου ήταν 8.8εκ.ευρώ ενώ η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη καθώς είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η Α΄ Φάση περιλαμβάνει τις απαιτούμενες εργασίες για την αναβάθμιση της Σιδ. Γραμμής, καθώς και την εξασφάλιση με Α.Σ.Ι.Δ. Αφύλακτων Ισόπεδων Διαβάσεων, τη βελτίωση βατότητας των Ισόπεδων Διαβάσεων και την Αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών.
Σκοπός των ανωτέρω επεμβάσεων είναι η λειτουργία ηλεκτροκίνησης για ταχύτητα συρμών μέχρι και 120 km/h και η μείωση του χρόνου διαδρομής Λάρισα – Βόλος σε 35 λεπτά .
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού αλλά και των λοιπών έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά (από τις αρχές του 2016).
ΕΡΓΑ Β`ΦΑΣΗΣ
Για να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος είναι απαραίτητο και ένα δεύτερο έργο (Β`φάση) που είναι η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης. Το έργο αυτό έχει φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ και ακόμα δεν έχει δημοπρατηθεί.
Ωστόσο για αυτό το έργο της Β΄ Φάσης τα πράγματα πάνε καλά καθώς βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση ενώ έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης. Η δημοπράτηση του αναμένεται εντός του 2014u ενώ η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη από το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.
Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), συνολικού προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εντάχθηκε στις 19.6.2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετά από πρόταση του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
(απο το ypodomes)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.