Με νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και θα ψηφιστεί μετά τις δημοτικές εκλογές της Γαλλίας, τον Μάρτιο του 2014, αλλάζει όλη η διάρθρωση της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Railway Gazette και αναδημοσιεύει το blog «το στέκι της έλξης».
Με το πρόγραμμα μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα θα δοθεί τέλος στον διαχωρισμό υποδομής – εκμετάλλευσης, που είχε δημιουργηθεί το 1997, και θα ενώσει τις διαφορετικές εταιρείες της παρούσας δομής, οι οποίες παρουσιάζουν λειτουργικά προβλήματα, εξαιτίας κακής οργάνωσης.
Το νομοσχέδιο θα δημιουργήσει ένα «Εθνικό Φορέα Σιδηροδρόμων», με την SNCF να είναι η μητρική εταιρεία, χαράζοντας τη γενικότερη στρατηγική, ενώ παράλληλα θα έχει υπό εποπτεία τις δύο θυγατρικές: τη SNCF Mobilités και τη SNCF Réseau που θα βρίσκονται υπό πλήρη κρατική έλεγχο.
Η SNCF Réseau (δίκτυο) θα προκύψει από τη συγχώνευση των RFF και SNCF Infra και η SNCF Mobilités (εκμετάλλευση) θα είναι υπεύθυνη για τις σιδηροδρομικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Με τον τρόπο αυτό θα ελεγχθεί το χρέος τους, που ανέρχεται σε 40 δισ. ευρώ και που με την σημερινή μορφή λειτουργίας τους, διευρύνεται ετησίως κατά περίπου 1,5 δισ.
Η γαλλική κυβέρνηση θα διαπραγματευτεί σχέδια ανασυγκρότησης και για τις τρεις νέες εταιρείες , με σκοπό την βελτίωση των οικονομικών μεγεθών τους, ενώ θα δημιουργηθεί ένα είδος «ταμείου» για τις μεταφορές, υπεύθυνο για την χρηματοδότηση μεγάλων έργων. Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι να ενδυναμώσει την δημόσια παρουσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές και να ισχυροποιήσει τον κρατικό ρόλο.
Τα εργασιακά δικαιώματα των Γάλλων σιδηροδρομικών θα παραμείνουν ανέπαφα, με την εφαρμογή μιας ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας σε όλες τις εταιρείες, ώστε να αποφευχθεί το «κοινωνικό ντάμπινγκ» (μείωση μισθών).
Η Γαλλική Αρχή Σιδηροδρόμων θα αυξήσει τις αρμοδιότητες της, προκειμένου να διασφαλιστεί το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων operators στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
To Γαλλικό υπουργείο Μεταφορών τονίζει ότι η μεταρρύθμιση είναι σύμφωνη με το ευρωπαϊκό δίκαιο και τους σκοπούς του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου. Ακριβώς, αντίθετη πορεία ακολουθείται στην Ελλάδα, όπου ιδιωτικοποιείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά τους η SNCF), η πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, αλλά και η συντήρηση της υποδομής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.