Τη Βουλή θα απασχολήσει, για ακόμη μία φορά, η περιβόητη σύμβαση 994 του προαστιακού σιδηροδρόμου που υπογράφτηκε μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Ακτωρ - Τέρνα - Siemens.
Η εν λόγω σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις που δόθηκαν για την υλοποίησή της, διεκόπη το 2011, οδηγώντας την κοινοπραξία σε ένα γαϊτανάκι διεκδικήσεων δεκάδων εκατ. ευρώ κατά του ΟΣΕ, όπως έχει αποκαλύψει η «Ελευθεροτυπία». Η ανάθεση έγινε το 2003, καθώς το εν λόγω έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 8 μήνες! Ωστόσο η σύμβαση υπογράφτηκε στις 26 Απριλίου 2005, δηλαδή μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του ίδιου έτους.
Οι Αγώνες του 2004 πέρασαν, αλλά η περιβόητη σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις, ουδέποτε κατάφερε να ολοκληρωθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κοινοπραξία αιτείται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αμφισβητώντας (μεταξύ άλλων) την τελική επιμέτρηση του έργου και το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, διεκδικώντας παράλληλα αποζημιώσεις για επιπλέον συμβατικές και εξωσυμβατικές εργασίες.
Σχετική ερώτηση κατέθεσε, εκ νέου, στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος, παρέχοντας πρόσθετες πληροφορίες και επισημάνσεις. Μεταξύ άλλων, οι συναρμόδιοι υπουργοί, κυρίως ο υπουργός Μεταφορών, ερωτώνται τα ακόλουθα:
* Θα γίνει έλεγχος όλων των μηνιαίων λογαριασμών πληρωμής, για να διαπιστωθεί πώς προκύπτει η διαφορά που υπάρχει στην τελική επιμέτρηση που εγκρίθηκε από την προϊσταμένη αρχή σε σχέση με αυτή που υποβλήθηκε από τον ανάδοχο;
* Μπορεί να υπάρχει εμπιστοσύνη στους διαχειριστές της σύμβασης για τις ποσότητες και το είδος των εργασιών που αυτοί πιστοποιούσαν και πλήρωναν στον ανάδοχο;
* Πώς εκτελέστηκαν οι κατονομαζόμενες στο Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής «εξωσυμβατικές» εργασίες;
* Θα ελεγχθεί αν αυτές πληρώθηκαν από κονδύλια άλλων συμβατικών εργασιών και μεθοδεύτηκε, ώστε να μη συμπεριληφθούν στην τελική επιμέτρηση και να παρουσιαστούν σαν «εξωσυμβατικές» και σαν «αιτήματα» του αναδόχου;
* Θα δώσει ο αρμόδιος υπουργός εντολή ελέγχου στο ΣΔΟΕ για να ελεγχθούν το ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ της κοινοπραξίας Siemens - Τέρνα - Ακτωρ και της εταιρείας J&Ρ για την εκχώρηση μέρους του έργου;
Η εν λόγω σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις που δόθηκαν για την υλοποίησή της, διεκόπη το 2011, οδηγώντας την κοινοπραξία σε ένα γαϊτανάκι διεκδικήσεων δεκάδων εκατ. ευρώ κατά του ΟΣΕ, όπως έχει αποκαλύψει η «Ελευθεροτυπία». Η ανάθεση έγινε το 2003, καθώς το εν λόγω έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 8 μήνες! Ωστόσο η σύμβαση υπογράφτηκε στις 26 Απριλίου 2005, δηλαδή μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του ίδιου έτους.
Οι Αγώνες του 2004 πέρασαν, αλλά η περιβόητη σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις, ουδέποτε κατάφερε να ολοκληρωθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κοινοπραξία αιτείται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αμφισβητώντας (μεταξύ άλλων) την τελική επιμέτρηση του έργου και το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, διεκδικώντας παράλληλα αποζημιώσεις για επιπλέον συμβατικές και εξωσυμβατικές εργασίες.
Σχετική ερώτηση κατέθεσε, εκ νέου, στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος, παρέχοντας πρόσθετες πληροφορίες και επισημάνσεις. Μεταξύ άλλων, οι συναρμόδιοι υπουργοί, κυρίως ο υπουργός Μεταφορών, ερωτώνται τα ακόλουθα:
* Θα γίνει έλεγχος όλων των μηνιαίων λογαριασμών πληρωμής, για να διαπιστωθεί πώς προκύπτει η διαφορά που υπάρχει στην τελική επιμέτρηση που εγκρίθηκε από την προϊσταμένη αρχή σε σχέση με αυτή που υποβλήθηκε από τον ανάδοχο;
* Μπορεί να υπάρχει εμπιστοσύνη στους διαχειριστές της σύμβασης για τις ποσότητες και το είδος των εργασιών που αυτοί πιστοποιούσαν και πλήρωναν στον ανάδοχο;
* Πώς εκτελέστηκαν οι κατονομαζόμενες στο Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής «εξωσυμβατικές» εργασίες;
* Θα ελεγχθεί αν αυτές πληρώθηκαν από κονδύλια άλλων συμβατικών εργασιών και μεθοδεύτηκε, ώστε να μη συμπεριληφθούν στην τελική επιμέτρηση και να παρουσιαστούν σαν «εξωσυμβατικές» και σαν «αιτήματα» του αναδόχου;
* Θα δώσει ο αρμόδιος υπουργός εντολή ελέγχου στο ΣΔΟΕ για να ελεγχθούν το ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ της κοινοπραξίας Siemens - Τέρνα - Ακτωρ και της εταιρείας J&Ρ για την εκχώρηση μέρους του έργου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για τα σχόλια των επισκεπτών.
Υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται αυτόματα.